onsdag, oktober 06, 2010

Frukost på sängen

Frukost på sängen
Alltså, jag gillar verkligen mitt och Magnus arrangemang starkt. Idag har jag gått en 45 minuters morgonpromenad med Kila och Goliat. Sen dumpar jag av dom hos honom och när han kommer hem går han lika långt. Så när jag har varit i skolan och hämtar min hund så kommer han vara "färdigmotionerad" för idag.
Det enda som egentligen är negativt med detta är nog att jag själv inte får lika mycket motion, höhö

Annars har jag återupptagit mitt mål med vittringsapporteringsinlärning med Goliat. Igår körde vi frysmarkering i handflatan och det går faktiskt framåt. Det enda problemet är att han nu har börjat tro att man ska trycka näsan så att man ser ut som en gris för att få godis. Han blir också lite lätt hysterisk när han blir för ivrig. Vilket innebär att han backar, slår med tassen, börjar gnaga på mina fingrar och gnylar. Men när han gjorde så under kursen för Fanny Gott tyckte hon ju att detta var positivt, för att han "försöker". Det enda jag behöver göra är att ha bra tajming de gångerna han försöker med rätt sak. Och det är ju lättare sagt än gjort, som vi ju alla vet... Men ibland sänker jag kriterierna så att han får lyckas. Så det är inte full panik här hemma på våra träningar, oroa er inte!
Jag hoppas att vi är redo att lägga till en liten frystejp snart, så jag måste åka och köpa en tejprulle tror jag.

När hon får ett ben att smaska på är hon nöjd må ni tro!

1 kommentar:

Sofia sa...

Hejsvejs! Det pirrade till lite imagen när jag såg ditt meddelande om Stormvarningen! Det ska bli så kul att få följa er!

Sen tänkte jag även be om lite inspirationshjälp. Jag har nämligen lovat att skriva en liten artikel eller nån slags rapport från årets KM i viltspår för pinschersektionen. JAg behöver lite idéer om infallsvinklar för att göra det hela intressant. Du brukar ju vara en fena på sånt! MEn jag knakse ska ringa istället om det...det är nog lättast=)

Kram