torsdag, oktober 14, 2010

Ledig dag

Har haft en dag i hemmets lugna vrå idag. Vid sex-tiden kom Kila och vi sov sedan fram till nio, gick en långpromenad och sedan har jag ägnat dagen åt absolut ingenting.

På eftermiddagen åkte jag och Stina iväg till Skövde brukshundsklubb för att träna på deras allmänträning. Det var en del folk där, och överlag tyckte jag att träningen gick bra. Tyvärr lade jag en platsliggning där Goliat ställde sig upp. Han har inte gått upp från en platsliggning någon gång, så detta känns ju sådär nu inför tävlingen till helgen. Varför ska sånt alltid hända när man ska tävla??
Jag tror i alla fall att störningen av ett gäng busande hundar bakom en buske lite längre bort blev för stor för honom. Han lade sig i alla fall ner vid tillsägelse och låg sedan fint tiden ut. Men jag var inte ens dold, utan stod på Klass 1-avstånd... Så ja, vad kan jag säga? Jag har fått mer än kalla fötter inför starten på lördag nu på grund av detta. Så himla typiskt!!

En positiv sak var i alla fall att jag skickade Goliat till en ruta som var i mitten av lydnadsplanen. Han sprang ut, superfokuserad, trots tränande ekipage som cirkulerade i närheten. Fina Goliat :) Rutan blir nog vårat minsta problem på lördag i alla fall.

3 kommentarer:

Sofia sa...

heeeei! Vi håller alla tummar vi har för att det ska gå bra för er. Ni har ju tränat och tränat för att det ska gå bra så varför skulle det inte göra det? En gång ingen gång...ett bra mantra tycker jag=)

Stormvarning är vad han är...söt som socker,tänk att han snart är hemma hos dig! Gaaah!

Anonym sa...

Heja er!

Susanne o Collin sa...

Jag håller tummarna för er idag!! Så läser jag att du har en liten valp pågång. Vad kul!! Hur hinner du med allt? Glöm inte kooikerträffen den 13 november. Kallesle kommer men du kan även läsa lite i Birgittas kalender. Du är hjärtligt välkommen.