tisdag, oktober 05, 2010

Det är skoj med skooi...

"Lek med mig, lek med mig, lek med mig" säger Kila. Goliats blick säger väl allt om vad han tycker om detta? hehe
Idag har jag haft praktik på förmiddagen och efter lunch for jag över halva stan. Först för att hämta Kila och sen för att hämta Goliat. Sedan for vi nästan hela vägen genom stan igen för att träffa en ny dagmatte, Satu. Hon var verkligen jättetrevlig och såg fram emot att få passa Goliat någon dag i veckan, så detta blir nog kanonbra.
Det är lite dubbelt det där med folk som letar jobb och vill vara hundvakt. Jag funderar fortfarande på valpen nämligen. Det är läskigt att förlita sig på hundvakter som när som helst kan få ett heltidsjobb och "försvinna".
Men jag har nu i alla fall tre tjejer som kanske kan ta hand om valpen de få timmar som jag måste vara på föreläsningar. Jag hoppas att det ordnar sig. Annars får väl Mattias ha med valpen på jobbet, eller så får jag åka till Vara och lämna av den hos Hanna, hehe. Det är ju egentligen dom första månaderna som är jobbigast, sen kan den säkert vara ensam ett par timmar i sällskap med Goliat.

Nåväl.
Efter att ha träffat henne en stund åkte vi upp på Billingen för att gå en liten kortare promenad. 3,5 kilometers rundan fick det bli, för jag var toanödig. Nu är jag hemma igen och ska finjustera det sista på skooi-tidningen så att jag kan skicka iväg den ikväll. Så det blir bizzy life här nu ett par timmar framåt. Gud vad jag älskar frivilligarbete ;)

6 kommentarer:

Susanne o Collin sa...

Hej!! Du är jättevälkommen på kooikerträffen om du vill komma!!! Ju fler som kommer ju roligare är det.

Cecilia sa...

Tack så mycket Susanne :)

Anonym sa...

åååh. har du bestämt dig?

Cecilia sa...

Jag har inte tingat valpen ännu, men jag har egentligen bestämt mig. Måste bara ha några dagar på mig att ordna med allt praktiskt :)

Sofia sa...

spännande Cissi...det är skitkul med valp...speciellt nu när man kan lite mer hund och inte är sådär dum och oerfaren soi man va medsin förstastackars hund

Cecilia sa...

Men jag har ju aldrig haft valp förut! Goliat var ju fem månader när jag fick honom! Iofs vet jag inte om tre månader och fem månader är såååå stor skillnad ;) Men denna gången bor jag ju inte hemma, så jag är lite rädd att det blir svårt att hitta hundvakt. Men det ordnar sig tror jag!