tisdag, oktober 26, 2010

Privatliv tack.

Privatliv är överskattat tycker Kila. Goliat är en toffel som alltid gör som Kila säger.
Ledig dag från praktiken, Kila är här för lite hundpassning. Kila är så bra för mitt valptänk. Hon är nämligen en matfanatisk, orädd liten galning till hund. Detta innebär att hon nosar reda på precis allting som man kan ha råkat missa i städningen. Hon kryper under möblerna, river ner saker i tid och otid och följer med som sällskap in på toaletten (hon hade säkert hängt på in i duschen också om det inte varit lite svårt att ta sig över glaset).
Goliat håller på att skita på sig varenda gång hon lyckas riva ned något och odlar gråa hårsstrån. Just nu har han tagit sin tillflykt längst in i sovalkoven och ser helt förskrämd ut. Men Kila har lagt sig till ro på fårskinnet och verkar njuta av livet som upptäcktsresande.

Vi har i alla fall redan hunnit gå en härligt frostig morgonpromenad i solsken och ska senare möta upp Mona och Lexy. För Goliats del blir det nog lite personspår, Kila ska få träna lite uppletande. Jag ska också försöka fånga Lexy, Kila och Goliat på en och samma bild. Jag återkommer med resultat!

(Förresten är bilden ovan arrangerad. Jag har inte för vana att sitta på toaletten med kameran i handen, hihi)

1 kommentar:

Mona sa...

Haha, jag tror dig inte!