lördag, oktober 09, 2010

Fantastisk dag i Götene

Löptiksstörning i form av löpande Cilla
Efter att ha haft praktik under morgonen susade jag och Inger iväg till Mona för att i gemensam styrka fara ut till Götene Brukshundsklubb för lite träning i höstsolen. Detta behövde jag verkligen, det var som balsam för själen och otroligt inspirerande! Cilla löper, men detta bekom inte Goliat märkbart (förutom i "passiviteten" där han var lite pipigare än vanligt).

Lexy solar

Ja, ni ser ju själva hur passiv han var i passiviteten ;)
 Träningen gick överlag bra. Mona kommenderade mig det första vi gjorde och Goliat svävade ut i det fria följet en hel del. Det är svårt att hitta en bra balans mellan uppvärmning och start tycker jag. När jag efter en paus gick in på planen gick han nämligen hur fint som helst. Jag blir lite osäker på hur mycket jag ska köra innan vi ska in på planen, det är en fin balansgång. Jag vill inte köra slut honom, men jag vill inte att han först efter halva fria följet ska vakna och förstå vad det är vi pysslar med..

Slutligen vill jag tacka Mona och Inger för en enormt trevlig eftermiddag. Det ger så otroligt mycket energi och träningsglädje att träffas och göra såna här utflykter!

Goliat på väg in med pipen

Inga kommentarer: