söndag, oktober 24, 2010

Pluspoäng till pensionärer?

Finns Sune med på den här bilden tro?
Alltså, jag måste ha missat något. Har pensionärerna något hemligt poängsystem i trafiken? Ta detta med fartkameror till exempel. Kanske får dom poäng för varje kilometer långsammare dom kör när dom passerar dessa? Om det är en 70-väg kan man t.ex. köra 50 km/h förbi fartkameran. Så får man poäng. Ju tidigare man börjar inbromsningen innan själva kameran, desto bättre. Egentligen ska man börja köra 50 kilometer i timmen två kilometer innan kameran. Bara för att vara på den säkra sidan. Kanske undrar ni varför jag anklagar pensionärerna? Ja, det är helt enkelt för att de få gånger jag lyckats komma om liknande ekipage har det alltid, utan undantag, suttit en gamling bakom ratten. ÅH! Jag glömde att nämna fenomenet i kurvor på annars rak väg. I kurvorna kör dom nämligen helst 40 kilometer i timmen. Så när raksträckan kommer drar dom på så in i norden, helst precis så fort att personer i andra pensionärsaktiga bilar inte kan köra om. Ja, ni förstår att röda maran är inte så pigg som den kanske ger sken av....
Jag skulle också vilja vara med i deras klubb, så jag slapp känna mig så oinsatt i syftet med liknande körning.

Nog om detta. I helgen har jag varit en sväng i Herrljunga och hälsat på mr M. Vi har ätit pizza, glott på film, varit fyllechaufförer och bytt däck på röda maran. Jag har visserligen bara varit aktiv i pizzamofflandet och filmglysandet.

Jag har också haft telefonkontakt med min blivande uppfödare. Hon berättade att Sune är en mjuk kille, som ofta och mycket tar kontakt, svarar när man pratar med honom och är lätt att hantera, han slappnar av fint i famnen och det går fint att klippa hans klor. Han bär också gärna saker när han blir glad. Om inget annat finns till hands kan han låna tröjan man har på sig att ha i munnen. Men hon tyckte inte att han är en nafsig valp.
Jag längtar så efter att få träffa honom!

5 kommentarer:

Simon Fredriksson sa...

Hehe.

Han som var närmast kamran och nosar neråt kanske?

Denna torsdagen alltså?

Mvh Simon

Simon Fredriksson sa...

Ps Tror du vi kan hälsa på om du kommer till herrljunga?

Mvh Simon

Cecilia sa...

Jadå Simon, klart ni kan komma och hälsa på! Eller så kommer vi till er!

Simon Fredriksson sa...

Då tänkte jag mest på när ni fått stormvarning. ^^

Mvh Simon

Cecilia sa...

Ja, men han kommer ju om bara en vecka så ni kommer absolut få träffa honom :P