måndag, oktober 25, 2010

Sakta vi går genom stan

Idag har praktiken inneburit venprovtagning på egen hand, omläggningar av stora sår, dokumentation och dosettdelning i långa rader. Jag har träningsvärk i trycka-ut-tablett-musklerna och skavsår på tummen. Livet är hårt.


Jag har shoppat ett koppel till Sune! Och hittat en bur som jag ska tvinga Mattias att åka och hämta någon dag när han känner sig extra svag mentalt och inte kan stå emot mina övertalningsmetoder. Åh, livet som slug kvinna är ljuvligt!

Nu när mörkret lagt sig är det dags för lite dammråttsjakt. Allt sug efter hundträning med Goliat har försvunnit, just nu är jag inne i en promenadperiod. Det känns helt okej, jag tror att resten av vintern kommer att ägnas helt åt allmänlydnad och sköna promenader. Lydnaden är lagd på hyllan sen fiaskot i Götene (nu är namnet på händelsen myntat. Ett exempel på andra liknande händelser är Stockholms blodbad).

Inga kommentarer: