torsdag, september 30, 2010

Träning på klubben

Jag har precis kommit hem efter en trevlig eftermiddag på min kära hundklubb. Det var så längesedan jag var där på allmänträningen, och jag blev positivt överaskad över hur bra uppslutning det var till lydnadsgruppen! Det var verkligen perfekt för mig och Goliat, som ju tränar för tävling för tillfället (även om jag försöker förtränga detta faktum allt som oftast). Vi fick kommendering genom tvåans moment och fick några tips, speciellt kring fjärren som jag helt fått om bakfoten och dessutom oftast stressar mig igenom. Jag har till exempel aldrig tänkt på att det är fem sekunder mellan varje skifte, eller att det startar från liggande. Oops.

Det jag är mest nöjd med från träningen är ändå de två lyckade dolda platsliggningarna. Först med kända hundar men mycket störning och sen med helt okända hundar. Många dessutom. Goliat låg enligt de som tittade jättefint. Jag själv hade ingen möjlighet att tjuvkika då jag blivit dirigerad bakom ett jättetjock träd. Så det blev mer tävlingsmässigt än vad jag hade trott då jag fick känna på hur det är att inte se hunden. Huvaligen. Det var långa minuter må ni tro.

Inga kommentarer: