söndag, september 12, 2010

Fluxfallet och Molla bokskog

Börjar jag bli mossig tro?


Molla bokskog
 På jakt efter en ny headerbild i höstlig anda for jag iväg för en liten utflykt. Jag styrde kosan mot Herrljunga kommuns finaste plats- Fluxfallet. Jag vet, det låter som en tandkräm, men jag lovar er, det är betydligt trevligare än munsköljen. Goliat sprang runt som en liten idiot och hoppade runt på dom hala stenarna som en annan liten gräshoppa. Jag halkade efter och betedde mig som en nojig morsa. Men jag vet ju att den där självbevarelsedriften som han har är överdriven i vissa sammanhang men underdriven i andra..
Nåväl, vi överlevde fotograferingen vid Fluxfallet och for vidare någon kilometer där Molla bokskog ligger. Det var lite för mörkt idag för att ta några bra kort med fart och fläkt. Men jag ska nog återvända dit när löven har börjat gulna, det är som att gå rakt in i en sagovärld. Stenar och trädstammar är täckta av grön mossa och bladen är så gröna att det nästan gör ont i ögonen att titta på dom. Goliat roade sig kungligt i detta drömlika landskap och tillsammans hade vi lite balansövningar på gamla trädstammar och stengärsgårdar. En mysig dag helt enkelt.


Molla bokskog

Godissök i ett gammalt träd

Goliat poserar framför Fluxfallet

Jag och Goliat i en mycket filosofisk pose

Är han inte vacker?

Världens finaste Goliat

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jo väldigt fin Goliat och vilket fint ställe! Härliga bilder!


Hälsningar Lena och Viggo

Sofia sa...

herrrlich! Ser ut som att du ar lite föralskad i din lilla Gollepålle...naaaaaaw

Cecilia sa...

Ja, han är allt bra fin min vovve :)

Henrik Hellemar sa...

Hej

Nu är det bestämt - dit ska jag !!!
Snacka om härliga vyer ! WOW ! Och då menar jag inte World of Warcraft...


Henke :)

Susanne o Collin sa...

Vilka underbara bilder. Jo, han är verkligen vacker din Goliat. Förstår att du är lycklig nu när han är hemma igen. :-))

Susanne o Collin

Susanne o Collin sa...

Vilka underbara bilder. Jo, han är verkligen vacker din Goliat. Förstår att du är lycklig nu när han är hemma igen. :-))

Susanne o Collin

Johanna sa...

Gud vilka fina bilder! Vilket härligt ställe det ser ut att vara:) Han är väldigt vacker Goliat!
Kram/ Johanna & Mira