torsdag, september 23, 2010

"Ska han lägga pinnen där??"

Tog hjälp av Mattias med kommenderingen på kvällens lydnadsträning. Resultatet ser ni nedan i en ihopklippt liten film. Mattias karriär som tävlingsledare kan man väl säga har börjat ganska lovande? "Ja, jag tänkte säga börja men du börja ju tjöta där". HAHA!

Goliat börjar bli tävlingsklar snart känns det som. Nu behöver vi träna lite dold platsliggning med främmande hundar, fritt följ, avlämningar i apporteringen och sen är det bara att tuta och köra!

Det finns så obegränsat med roliga saker att kommentera i den här filmen. Så jag tror helt enkelt att jag låter bli och låter er själva upptäcka dem. Men jag kan inte låta bli att fälla en kommentar om min otroligt osmickrande språngmarsch som ser mer ut som att jag har gjort i brallan. Herregud.

5 kommentarer:

Anonym sa...

WOw! Ni är såååå duktiga! Heja heja!

Cecilia sa...

Hihi, ja, det börjar komma nu! :)
Visserligen med belöning efter varje moment, men ändå!

monica sa...

Haha, Mattias är ju filmens stjärna. "Vadå, skulle jag kommendera?" Haha! Fint av honom att hjälpa till iaf :)

Anonym sa...

Såg ju fint ut :)
// Ingrid och Tilla
www.taggadetassar.wordpress.com

Cecilia sa...

Tack Ingrid :) Det känns härligt när vi kör igenom momenten. Även om inte allt är hundra så känns attityden rätt och momenten sitter ju där- oftast :P