måndag, september 20, 2010

Intet nytt.

Ja, hörrni. Detta inlägg blir egentligen ett sånt där som egentligen inte hade behövts. Ett riktigt onödigt inlägg. Men det var längesen jag uppdaterade nu och jag är ju rädd om mina kära läsare, så något ska dom väl få för att dom kommer in på sidan. Jag lovar er att bli mer aktiv på hundtränarfronten, bara jag hittar lite mer ork och tid.

Nytt på hundutbildningen är att jag faktiskt ska få gå utbildningen! Jag blir samägd kan man säga. Lite Billinge, lite Herrljunga. Det blir nog bra tror jag och jag ser otroligt mycket fram emot att få titulera mig som allmänlydnadsinstruktör. Vad tråkigt att jag och Goliat är så otroligt dåliga på allmänlydnad bara. För det mesta när vi kommer och någon frågar "jaha, vad gör du med din hund då?" och jag svarar glatt att "vi tävlar lydnad!". Så får jag ofta en något skeptisk min och så sneglar dom under luggen och säger "med den där!?". Jag får låna någon av mina vänners väluppfostrade hundar som uppvisningsexemplar när den dagen kommer.

Kanske jag skulle våga mig på något sånt här på första kurstillfället? Haha



Klicka gärna på övriga Görel-klipp på you tube, om ni dubbelklickar på "filmrutan" kommer ni vidare till you tube och kan därifrån välja klipp i listan till höger om den större bilden.
Wow, jag är så himla bra på att förklara känner jag. Jag är väl en sån där typisk tjej som beskriver vägen på följande vis;

Sväng vid det gula huset. Eller nej förresten, det är nog rött nu för tiden? Jag förstår egentligen inte varför dom målade om det, det var mycket snyggare som gult. Ja, sen när du har svängt så åker du fyra träd bort, framför den stora stenen (sväng inte vid den mindre stenen, då hamnar du hos grannen).

Tur man har GPS säger jag bara. Jag borde skaffa en till cykeln också.

Görels hundskola. Cecilias hundskola. Ja, ni ser ju själva vilken slående likhet det är oss emellan!?


Inga kommentarer: