måndag, september 27, 2010

Höstig dag med trevligt sällskap

Efter min första praktikdag i hemsjukvården styrde jag kosan till affären och veckohandlade. Tyvärr fanns inte allt som jag skulle ha, men det blev ändå 4 kassar att kånka hemåt. Vilket iofs innebar att kånka dom 100 meter till bilen och sedan 50 meter från bilen och hem. Har man blivit bekväm eller har man?

På kvällen kom Stina och Kila ner till mig och tillsammans gick vi en promenad runt garnisonen. Jag försökte ta fina porträttbilder på de tu i höstliga färger och kvällssol som var helt underbar. Men icke.
När jag gett upp mina försök på en bra bild gjorde vi ett enklare upplet i skogen.
Jag trampade upp rutan själv medan Stina stannade vid hundarna. Tre föremål hade jag med mig i min ficka och som jag placerade ut ganska långt bak.
Goliat fick springa först. Han sprang utan kommando, hade väldigt bråttom får man väl lov att säga. Efter att ha sökt en stund hittade han första föremålet och kom in på en fin avlämning. Men han hann knappt lämna det innan han hade stuckit ut igen, ha! Jag nöjde mig när han hade lämnat in föremål nummer 2. Så var det Kilas tur. Jag sprang ut och lekte med föremålet för att ge henne en ordentlig synretning och sedan skickade vi henne. Hon var jätteduktig! Hon sprang ut fint, utan tvekan, och tog föremålet tillbaka till matte efter viss peppning. Det var himla kul att båda var så duktiga, detta måste vi göra oftare!


Nu ska jag göra någonting som Mona inte tycker om. Jag tänker visa er vad jag gjorde för kvällsmat, haha! Jag blev så himla nöjd så ja måste bara få skryta lite.



Det blev gulaschsoppa med köttfärs och linser, och till det bakade jag rågsiktsbröd. Hur många vuxenpoäng samlade jag nu, vavavava?

Inga kommentarer: