tisdag, september 21, 2010

Vilse i pannkakan


Imorse kom jag på den fullkomligt geniala idén att försöka hitta en ny väg att gå i Mattias föräldrars skog.
Det finns nämligen obegränsat med underbara skogsstigar uppe i skogarna, men jag har aldrig tagit mig tid att utforska. Istället håller jag mig på de gamla, tråkiga rundorna. Men idag slog jag på stort må ni tro! Och gick så klart vilse. Helt plötsligt stod jag mitt i skogen, utan en endaste väg att gå på, med en galen hund springandes runt fötterna.
Men jag löste det fint.
Ringde backupen Mattias.
Så fann jag mig ståendes mitt i skogen och beskriva hur de olika delarna såg ut. "Till höger har jag lite mer taggig skog, rakt fram är det hugget och så är det en stor stenmur här också. Ganska mossig." På något vänster lyckades han i alla fall guida mig tillbaka, lagom för att åka iväg till Skövde för lite skola. Jag hann precis till kvart över ett, puh! Svettigt värre!

Nu på kvällen for jag iväg till Herrljunga BHK för lite tisdagsträning. Tyvärr kom vi sent och missade platsen, som egentligen var det vi ville träna på. Men den övriga träningen gick så bra! Goliat var övertaggad och vibrerade innan hoppet, gav skall i fotgåendet och hetsade sig ut till rutan i väldans fart. Men jag har hellre ett ivrigt skall och en tjuvstart, så jag lät honom hållas. Jag fick honom till och med att kampa med den platta anden. Då är han övertaggad vill jag lova!
Vi avslutade träningen med en mysig skogsrunda.

Inga kommentarer: