lördag, september 11, 2010

Återförenade!

Matten och hunden tillsammans igen :)
Jag for som en liten missil efter praktiken igår, och där var han ju, min lille vovve! Usch, vad jag saknat honom ska ni veta. Och ändå, nu när vi har varit tillsammans igen i snart ett dygn, så känns det precis som att vi aldrig varit ifrån varandra. Förutom den lilla detaljen att Simon med familj har tagit mina foderangivelser på största allvar. Och vet ni vad som har hänt? Goliat har gått ner i vikt! Praise the Lord! Hans lilla extrahull är som bortblåst och han är i toppenbra hull! Så tack familjen!

Jag tog mig ut till hundklubben på en gång efter avhämtningen för att jag ville kolla läget. Kom Goliat ihåg nånting, efter två veckors vila? Goliat var helt till sig i trasorna. Vi började med rutan. Jag har haft en liten teori om att han springer till den vänstra framkonen först för att jag alltid ställer ut den först. Mycket riktigt. Han sprang och ställde sig vid den konen även denna träningen. Nästa ruta ställde jag ut den vänstra bakkonen först. Se själva vad som hände (finns bild längre ner).

Idag ska vi iväg och träna igen med Hanna och Daniel. Återkommer lite senare med rapport därifrån.


Goliat var så taggad så han plogade! HA! För övrigt passar min gångstil en stor brukshund bättre än en liten kooiker...

Hihi, titta hans min! Han tyckte det var superkul! Jag däremot ser ut som sju svåra år.

Rutan funkar sådär kan man väl säga? ;)
"Sitt, stanna!" har Goliat visst glömt bort ;)

2 kommentarer:

Simon Fredriksson sa...

Jaså verkar som våran fantastiska bantnings kur har get belöning! ^^

Nej men det har varit så kul att vara hundvakt i två veckor!

Mvh Simon

Cecilia sa...

Vad roligt att du tyckte om det :) Då blir det säkert fler gånger ska du se!