onsdag, september 22, 2010

Fem minuter från lägenheten....

Följ med mig och Goliat på vår morgonpromenad vetja!

Här bor Mattias. Ganska stadliknande miljö kan man tycka?

Men fem minuters gångväg därifrån ligger underbar, underbar skog!

Pinne-i-byxan har väl alla kooikerägare råkat ut för va?

Goliat i höstsol

Överallt slingrar sig stenjärsgårdar fram... Man tänker ofta på vilken fattigdom som rådde här förr i tiden...

Titt som tätt kommer man fram till små små ängar.. Självklart omgivna av stenjärsgårdar..

Mossiga skogar och slingriga småstigar....

Solen tittar fram mellan träden

En och annan svamp hittar jag, men jag ser bara dom som lyser röda. Och dom får man inte äta har jag hört.

"Titta, en cowboy!!!" skrek barnen när vi gick förbi dagiset på väg till skogen.. Vet inte hur man ska ta en sån kommentar? HAHA!

Goliat.... (vem annars?)
En timme senare är vi tillbaka i civilisationen igen... Här är det Mohlins växthus som får vara fotoobjekt...

3 kommentarer:

Henrik Hellemar sa...

Hej

Ser att jag har hittat fram till naturfotografens blogg - riktigt trevliga bilder ! :)
Snart börjar älgen brunsta så då förväntar jag mig lite älgbilder fotograferade i rimfrosten i blåp timmen... :)


Henke :)

Cecilia sa...

Äsch, naturfotograf, pfff :P Några älgar blir det nog inte är jag rädd! Däremot kanske jag tar några bilder på höstlöv. Det är så vackert ute nu och de här veckorna som kommer, så jag hoppas att en solig dag sammanfaller med lite ledighet så man får chansen att föreviga hösten!

Hanna sa...

Vilken mysig morgonpromenad!!!