tisdag, september 14, 2010

Vårt kära Brona

Nu ikväll var jag en sväng på Brona och tränade. Först gick jag och Goliat en, vad jag tyckte var, en superlång promenad på vandringsleden i närheten av hundklubben. Svetten lackade och pulsen steg. Den långa promenaden visade sig efter ett ögonkast på klockan ha blivit hela femton minuter. Konditionen är visst inte vad den en gång var? Nåja. Större katastrofer har väl hänt. Jag skyller på kuperad terräng, tunga kängor och en begynnande förkylning. Jag kan nog komma på ännu fler anledningar, men jag vill inte tråka ut er.

Träningen ikväll gick riktigt fint får jag lov att säga! Rutan fungerade väldigt bra (inte perfekt, men även solen har fläckar), inkallning med ställande var helt okej. Vi körde även några transporter fram till hoppet (och belönade att han satt kvar och tog kontakt). Efter lydnadspasset fick han springa över agilityhindren och Mona tyckte han var riktigt duktig. Det kanske blir en liten agilitystart till nästa sommar, vem vet? Bara för skojs skull? Jag måste bara rota fram den där konditionen igen innan dess.

4 kommentarer:

Henrik Hellemar sa...

Hej

Kondition kan man lura fram - det är jag ett levande exempel på !


Henke :)

Susanne o Collin sa...

Behöver lite råd. Jag har gått vilse i hundfodervärlden. Vilket foder ger du Goliat och hur mycket per dag får han?

Collin har en tendens att lägga på sig fort så han har fått Magnussons dietfoder ett tag nu. Han älskar det inte precis men äter det ju, eftersom han inte får något annat (stackarn).

Funderar på att byta foder då jag vill ha ett med mycket fibrer så att han får en ökad mättnadskänsla. Nu har jag läst om en massa olika foder så nu vet jag varken ut eller in längre.
// Susanne

Sofia sa...

wihiii klart att du ska starta lite agility också jag tror att det kan bli skitkul det komemr ju jag ock frodo också göra på sikt...ja ja vet det ar mycket vi ska göra på sikt=)

Mona sa...

JAG BARA ÄLSKAR DIN NYA BILD!!

-Susanne, varför inte färskfoder från Nordic om du har plats i frysen?
Det är smakligt, lätt att hantera och mycket prisvärt.
/Mona