fredag, september 17, 2010

14,6 kilo underbarhet

Ja, ni ser ju själva hur ynklig han är.
I vansinnigt spöregn åkte jag och Mattias mamma Aina iväg till Alingsås veterinärklinik för en undersökning. Goliat skötte sig ypperligt inne hos veterinären. Först tittade hon med lampa, sen lade hon i en salva som blir grön om det är en skada. Sen kikade vi tillsammans igen. Mycket riktigt. En liten, nästan osynlig rispa mitt framför Goliats pupill fanns att finna. Det blev antibiotikasalva två gånger dagligen i tio dagar för Goliats del. Goliat fick ställa sig på vågen också, innan vi åkte hem. 14,6 kilo väger han. Vilken stor kille! Han fick några kex på vägen ut.
Vägen till Herrljunga var lång när det regnar och blåser, min lilla bil susade fram över vattenfyllda hjulspår. Otäckt. Väl framme i Herrljunga var det apoteksbesök som väntade. Apotekartanten hade otroligt smutsiga naglar. Får man ha det som apotekare? tänkte jag när jag betalade. For iväg till Hemköp och handlade gotte till ikväll. Hemköp är för oss normala. Alla snobbar handlar på ICA. På hemköp kan man gå in med Graningekängor och okammat hår och slipper stå i kö. På ICA träffar man alltid någon man känner och måste skämmas för att man har mascara från igår. Det är ju fredag vet ni. Fredagsmys är ju ett faktum. Ikväll ska vi äta tonfiskröra och Goliat ska få ögonsalva och ett märgben.

3 kommentarer:

Henrik Hellemar sa...

Hej

Jag vet inte hur det funkar med Graningekängor på ICA, men jag vet att mina Salomon GoreTex-kängor brukar slita golvet på ICA och jag skäms inte det minsta för att komma in där skitig och jävlig med håret spretande åt alla håll för jag vet att i slutändan så är det enda de bryr sig om mina pengar som de så gärna vill ha... Att jag handlar på ICA beror på att det ligger närmast - Willy´s kanske ligger nån meter närmare i och för sig, men jag ogillar när damer i kassan har bättre skäggväxt än jag, så därför går jag bara in på Willy´s om jag ser extra skitig och jävlig och orakad ut...

Skönt att Goliat verkar må bra i alla fall... Ögon är ju alltid lite otrevliga... SOm jag bruka säga - saker som man inte kan byta ut måste man vara extra rädd om ! Ögon och öron t.ex...

Cecilia sa...

Hahaha! Dagens bästa kommentar det där med skäggväxten!! Jag tror jag smäller av!

Jadå, husse skämmer bort Goliat med diverse köttvaror och känner att dom kan bonda nu när dom båda har råkat ut för samma typ av ögonskada under året. Han klappade honom till och med förut och sa "ja, nu är det bra synd om dig". Så jag tror nog inte att Goliat klagar på sin tillvaro. Däremot blev han otroligt förolämpad igår när vi tränade lydnad och han missbedömde avståndet till hopphindret och råkade slå i frambenen i plankan. Självförtroendet på denna uppblåsta varelse fick sig en törn då ;)

Henrik Hellemar sa...

Hej...


Men det är ju så - jag får mindervärdeskomplex när jag går in på Willy´s...

Just det ja - gubben din skadade ju också öget för inte så länge sen... Men han är bra nu va ?


Henke :)