lördag, september 25, 2010


Mattias, fullt koncentrerad på sin uppgift
Efter att ha spacklat och skrapat i köket begav vi oss till Ölanda för en liten tur i svampskogen. Negativt med turen var väl att jag drog med mig alla fästingar och älgflugor jag kunde hitta. Jag tycker att det krälar över hela kroppen och jag har redan haft ihjäl tre älgflugor och två fästingar som krupit på min kropp. Äckliga djur.
Men svampjakten blev lyckad och ikväll blir det varma mackor med svampstuvning och sen lite gotta framför en trevlig film. Goliat är trött och nöjd efter att ha sprungit runt som ett jehu. Jag var också så himla duktig att jag lyckades lägga ett viltspår innan vi åkte ifrån Mattias föräldrar. Så imorgon ska Goliat få gå ett halvdygn gammalt viltspår med "skotträning" i form av paintballgevär. Jajaja, jag vet. Det är lite mesigt, men nöden har ingen lag. Jag får i alla fall tränat på själva situationen i form av att Goliat ska sitta, vänta, en människa går ut, det låter, människan kommer tillbaka och så får man starta på spåret igen. Det riktiga oljudet får vi träna vidare på hemma hos Hanna och Daniel. Nu ska jag avlusa mig själv så jag hinner inte skriva mer.
Återkommer imorgon med viltspårsrapport!
Dålig bild, men om man ser såna här har jag fått lära mig att man ska hålla utkik för trattkantareller!

Här är mitt och Mattias nufunna svampställe! Långt in i skogen där finns rena rama guldgruvan!

Dagens skörd

Ölanda, idag i en klädsam dimma

Goliat, lycklig och fri!

1 kommentar:

Boel sa...

vilka fina bilder=)