fredag, oktober 30, 2009

Blogg-torka, som det heter på blogg-språk...

Efter en galen vecka i skolan ser jag äntligen en liten ljusning vid horisonten! Veckan har varit turbulent med examination, tenta i läkemedelsberäkning, hemtenta och duggaplugg. Mitt i allt detta har jag en hund att aktivera och detta har vi gjort genom att traska runtrunt på garnisonen, allt för att störa gallfebern på militärerna. Så effektiva har vi tydligen varit att det, enligt rykten, beslutats att det ska sättas upp staket på fältet! SURGUBBAR säger jag bara! Lite civilister behövs för att lätta upp stämningen på det där dystra bygget.
(Förutom att förstöra militärernas lilla illusion att dom lever i krig och inte i Skövde så har vi också hunnit träna lite rutan och apportering. Goliat är dessvärre inne i en slicka-kiss-fläcks-period så det har väl inte varit så effektivt som man kunde ha önskat)

En smärre katastrof inträffade i tisdags, internetförlust, vilket innebar total social isolering och existentiell kris då grannen valt att stänga ner sin välgörenhet. Numera snyltar jag istället på Elins internet då hon hade ett mobilt bredband liggande. Tack!

På söndag ska jag och Fatima åka ut och gå spår som en arbetskamrat till henne har lagt åt hundarna. Det ska bli riktigt skoj att få viltspåra igen, framförallt nu inför anlagsprovet då det är lite smått nervöst med lintekniken som ju inte är den allra bästa.. :S Annars ska resten av helgen avnjutas i min väns sällskap och jag ska verkligen njuta av varenda sekund.

Inga kommentarer: