söndag, oktober 25, 2009

Så klantigt!!!!

Jaha. Då har min slarvighet till slut straffat mig.
Jag har examination imorgon och prov nästa vecka och kan inte hitta boken jag måste ha för att klara dessa två moment av min utbildning.
Så nu får jag snällt gå till akademibokhandeln och köpa en ny bok för den blygsamma summan 550 kronor, allt tack vare att jag aldrig har någon ordning på mina saker.
Jag kan ha glömt boken vart som helst. På tåget, på en buss, på en bänk i parken, i skolan, hemma hos någon som jag har varit hos. Den kan lika gärna ligga i någon låda här hemma, för jag är så usel på att leta efter saker så jag har förmodligen inte letat överallt trots att jag, enligt mig själv, har "vänt upp och ned på heeeeela lägenheten".
Åh, jag bara orkar inte med den här dagen just nu...

4 kommentarer:

Mona sa...

Ja, livet är verkligen varierande
- ibland är man på små moln och ibland djupt nere.
Försök att hålla ut!

Cecilia sa...

Tack Mona :( Det är nog så. Bara jag klarar mej igenom den här kursen så kommer den här känslan förmodligen vara ett minne blott.

stenbocken sa...

Det man saknar ligger alltid på den sista platsen man letar på *L*

Hoppas det ordnar sig för dig och att du fixar ett MVG!!!

Kram kram

Henrik Hellemar sa...

Hej

Jag känner igen det där... Och att köpa en ny är det bästa sättet att hitta den gamla på - jag vet av erfarenhet...
Jag höll på väldigt mycket med skallerormar förr och jag hade en väldigt bra (och givetvis väldigt dyr) bok om skallerormar som jag hade tappat bort. Jag var på en reptilmässa och där pratade jag med en britt vid namn Mark O'Shea (känd från bland annat Animal Planet) och han sa att jag borde köpa just den boken för den var väldigt bra. Jag berättade då för honom att jag hade den boken redan, men att jag inte hittade den, så jag funderade på att köpa ett nytt exemplar bara för att hitta den gamla. Han skrattade och tyckte att det lät konstigt, men jag köpte boken och åkte hem och berättade för frugan att jag hade köpt ytterligare ett exemplar av den här boken bara för att hitta den gamla och hon blev väl inte överförtjust direkt, men så när jag skulle lägga ifrån mig boken på micron för att plocka upp allt annat så vad hittade jag inte på micorn - jo, det gamla exemplaret så klart...


Henke :)
Alice husse