måndag, oktober 05, 2009

Skrytblogg på en måndag




Utflykt vid Trollskarlsklint.
Åh, vad jag älskar Närke..


Kom precis in efter morgonpromenaden med Goliat. Jag hade av en händelse med mig våra små dummies och gjorde först ett litet närsök, som han löste lysande. Vilken fart han har med grejerna när han kommer in! Jag förstår inte var detta kommer av!
Jag gick vidare på promenaden, glad i hågen och provade så ett lite längre dummie-sök där jag kastade dummysarna åt varsitt håll med ganska långt avstånd från Goliat och med ganska brett mellan dummisarna. När jag skickade ut honom sprang han som en pil och sökte med sån intensitet att det inte gick att gå miste på att han tyckte det var det roligaste som fanns! Han hittade bägge föremålen jättefort och jag har nu bestämt mig för att avancera vidare med detta, han fullkomligt älskar att leta grejer!

Det är efter såna här morgonpromenader som man kan sätta sig med morgonkaffet framför medicinboken med ett leende på läpparna. Hur kass tentan än går har jag i alla fall en hund som älskar att leta dummies.Goliat simmade frivilligt :)


Uj, vad jag gillar er!
(Sofia och Aaron)

1 kommentar:

Sofia sa...

Tack för att du ringde imorse och peppade för promenaden...det var hur trevligt somhelst ju. Kram på dig