fredag, oktober 09, 2009


Det är lika strålande fint väder idag med och nu är äntligen hantverkarna färdiga i min trappuppgång! Det har stått så mycket bröte i trapphuset att man nästan får torgskräck nu när dom städat undan allting. Tänk vilken bra miljöträning Goliat har fått dom här veckorna när det har sprungit folk och skrikit i trapphuset precis hela dagarna! Förut kunde han reagera om någon var lite för högljudd därute, nu öppnar han inte ens ögonen trots att det plingar på grannens dörrklockan stup i ett, folk skriker "PETER! HÖHÖHÖHÖ!" och det borras och hamras och slamras.

Igår beställde jag från www.foderbilen.se för första gången. Jag har bestämt mig för att byta foder till Goliat och har valt att prova hur han fungerar på Standardt. Jag har fått blandade budskap om detta foder, men tycker ändå det är värt att prova då jag gärna stödjer svensktillverkade foder samt tycker att innehållsförteckningen verkar lovande. Jag gillar även att det luktar så "rent" (Royal Canin som han äter nu luktar verkligen hundmat i hela lägenheten, urk!). Tänka sig att det bara kostar 19 kronor att få säcken hemkörd! Jag fick även meddelande att leveransen är på väg nu på morgonen, jag skickade beställningen igår kväll. Jag kommer aldrig mer att krångla med att hitta återförsäljare, nu när jag har upptäckt foderbilen! Hur grymt som helst.
Tjej-tjusaren Goliat jagar fyra papillon-brudar ;)
Bilden tagen i början av veckan

Nu ska jag återigen dyka ner med näsan i patofysiologiboken. Tänka sig vad spännande struma kan vara!

2 kommentarer:

vickan sa...

hihi vilken fin bild! Du måste skicka lite bilder till mej om du fick några bra! :)

Cecilia sa...

Ja, jag har nog några mer som blev mycket bättre skärpa på än den där. Tråkigt att den blev så oskarp på hundarna, annars är den ju väldigt rolig och speciellt att alla fyra kom med :)