torsdag, oktober 15, 2009

Kvinnosynen i Sverige har ju inte förbättrats speciellt sen 1950, det är ju ett som är säkert.

Idag är jag arg.
Jag är arg för Skövde är bombarderat med glassplitter. Är det så i alla städer, eller är det bara här i Skövde som folk har som vardagsnöje att slänga glasflaskor som krossas mot trottoaren? Det är rena rama minfältet att gå ut. Jag har förvandlats till en hök. En glas-hök. Ändå spatserade jag och Goliat rakt igenom ännu ett glashav på våran lunchpromenad. Nu kanske du placerar mig i ett slags miljöaktivistfack? Jag skiter väl i miljön, jag tänker på min hunds tassar! Skärp er Skövde-bor.

5 kommentarer:

Veronica sa...

I en skithåla som min är det slynglarnas högsta nöje att krossa div glas och pajja gatulampor, jag lider med dig. Fast det värsta på senaste tid var när någon/några SKITIT och spytt på/bredvid en parkbänk vid den länga jag brukar gå kvällspromenad. Usch usch och usch säger jag bara, speciellt nu med slyngelhund som för tillfället äter allt utom sin egen hundmat :S

Cecilia sa...

Åh :( Det är ju faktiskt nästan värre med bajs och spyor än med glas! Goliat har tyvärr en förkärlek att rulla sig i igelkottbajs. Jag vill inte ens tänka på vad han skulle göra med avföring av annan art :S

Susanne o Collin sa...

Tyvärr är det inte bara i Skövde. Även i Borås har vi samma problem. Jag blir helt vansinnig när jag ser dessa glasflisor överallt, särskilt efter helgerna. Än så länge har vi klarat Collins tassar men det är väl bara en tidsfråga?? Skulle jag få se någon krossa en flaska gjorde jag väl mig olycklig på den personen. // Susanne

Cecilia sa...

Ja, senast för nån månad sen träffade jag en "hundpromenadsbekant" vars lilla beagletik hade trampat rakt på en glasbit och fått ett sår så djupt att hon fick hoppa runt med lindad tass i flera veckor! Allt för att folk finner något nöje i att kasta sina glasflaskor i marken? Jag skulle nog inte vara trevlig om jag hade fått bevittna något sådant jag heller är jag rädd !!

Squarepants sa...

Du får köpa mockasiner till honom :-D