lördag, oktober 17, 2009

Superdag på Götene BK!

Goliat med sin något överdimensionerade prispokal :D

Billinge BK tog verkligen hem det idag vill jag lova! Vann gjorde Jenny med Tindra, 190 poäng, Anna-Lena och Asta med 181,5 poäng och 2:a placering och så Cecilia och Goliat :) med 172 poäng och en tredje placering!

För första gången inför starten kände jag att jag hade bra kontakt med min hund. Han var supertaggad, inte alls så blockerad som jag upplevt honom de tidigare starterna. Sen att han var lite loj i linförigheten och att han släppte apporten är petitesser i jämförelse. Han höll ihop så fint och gjorde verkligen sitt bästa, mellan momenten hade han också fin kontakt och lyssnade bra!

Japp, jag har en PMS-hund. Som uppenbarligen presterar bra på tävling. Jag får börja bli bättre på att inte röra överkroppen vid ingångarna bara, jag fick skäll av min lydnadstränare ;) Men vi ska bli bättre. Vilken helomvändning mot i förrgår när jag kände att jag lika gärna kunde lägga ned. Ner som en pannkaka och upp som en sol? (Titta på hela programmet genom att trycka på länken längst ner i detta inlägg.)

Väldiga bekymmer med att komma iordning inför fotograferingen ;)

Från vänster: Anna-Lena och Asta, Jenny och Tindra, jag och Goliat och så Boel och Isa som tävlade klass 2 och också med placering! Grattis allihopa!


Platsliggande: 8 sätter sig tidigt
Tandvisning: 10
Linförighet: 7 snett sitt, nosar
Läggande: 10
Inkallande: 10
Ställande: 9 steg
Apportering: 6 tar tidigt, släpper
Hopp över hinder: 9
Helhetsintryck: 9

Mattias var med som hejarklack och filmade mitt lydnadsprogram. Tyvärr glömde jag meddela att bildkvaliteten på kameran var inställd på sämsta möjliga, så därav kvaliteten på filmen.

Det jag spontant kan reflektera över när jag ser filmen är ju så klart min brutalt dk:iga överkropp.. Tråkigt på så många poäng på hoppet, men jag vågade inte riktigt lita på att att han kom in till sidan alls (pga träningen i förrgår).
Överlag tycker jag han ser pigg och nöjd ut! Han tänkte springa rakt ut i publiken på slutet, därav min smått panikslagna tillrättavisning vid hans glädjeskutt ;)

7 kommentarer:

vickan sa...

Ja visste väl att det skulle gå bra! Grattis på er! duktiga ni är!!!

Mona sa...

Jag säger det igen, Grattis Cecilia! Ni var jätteduktiga och det var så roligt att se er!
Kram
Mona

Cecilia sa...

Tack så jättemycket! Jag är så glad att jag har så mycket folk runt mig som peppar en att göra sånt här, utan er hade jag inte ens åkt idag! Aldrig hade jag trott att jag skulle vara ute och TÄVLA! :) Tack för att ni finns och kan stötta och peppa en! Det är verkligen guld värt.

Monica sa...

Grattis till er fina tävling idag. Kooikerhondje är bäst. Krama om Goliat. Hälsningar Monica o Rocky

Susanne o Collin sa...

GRATTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIS!!!!!!!!
Ni är superduktiga// Kram Susanne

Squarepants sa...

Det såg väldigt bra ut! :-) Men jag tror att vi får tas och bli lite militäriska på de där ingångs-DKna ;-)

Sofia sa...

Jamen se där jah!!! Jag är inte förvånad...Cissi du är sååå bra och Goliat med. Kram på er och ett stort GRATTIS!!!