lördag, oktober 10, 2009

Heldag på rally-lydnadstävling

"Jag vet inte vem du är, men jag vill helst döda dig!"

Fatima med hennes flickor Siri och Vickan var med, också som hejarklack!

Mona pockar på uppmärksamhet, och då måste man ju faktiskt lyssna?

Idag följde jag med mina vänner Fatima och Mona till Borås för att heja på Mona när hon deltog i en rallylydnadstävling där. Dagen har varit helt underbart trevlig!! Jag hade på mig alldeles lagom med kläder så jag har inte behövt frysa, vi har tränat lite lydnad på parkeringen bland alla "störande" hundar runt omkring med utmärkt resultat (Goliat kampade som tusan med sin nya knut, tack Vickan!). Väl hemma är Goliat sådär gosigt jättetrött och har tuppat av här på sin filt på soffan, mm, jag älskar nöjdutmattade hundar!

Ett stort GRATTIS vill jag så klart sända till min kära Mona som placerade sig på 4:e plats i nybörjarklassen med hela 91 poäng, trots att hon var så "närke-aktig" efter tävlingen, hihiih! Du är så duktig, du förtjänade verkligen detta! Njut nu så länge det går och blicka sedan framåt. Nästa gång blir det lite mindre snus!

Lexy poserar så snällt framför kameran

Vi fick även förmånen att träffa en bekant från internet- Collin och hans matte Susanne. Jättekul att ses "i verkligheten" och ett stort grattis till erat godkända lopp!

En huvudstudie med inte helt lyckad bakgrund på vackra Collin

.... som sagt inte den snyggaste bakgrunden. Collin har på den här bilden den klassiska spännis- kooikerhondje-svansen ;)

Ja, som sagt var dagen otroligt givande! Ibland är det skönt att få följa med på tävling och bara agera publik och hejarklack. Att få slippa nervositet och ångest och istället få avnjuta den trevliga sidan av hundtävlingsdagarna. Nämligen underbart sällskap, prat om hundar, billiga köttbullemackor, duktiga ekipage samt kopiösa, groteska mängder med kakor och kaffe, hehe.

4 kommentarer:

Mona sa...

Tjusig spegelbild på din Goliat.
Störst, värst och vackrast?

Susanne o Collin sa...

Hej vad roligt att få träffa er!!! När vi kom hem var Collin helt slut. Han sov till kl. 18.00 på kvällen :-)) Så det tog ändå. Vi är helnöjda med dagen. Du får hälsa Mona o Lexy ett stort Grattis från oss. Jag blev så full i skratt när jag läste din blogg för hon var så missnöjd efter sin omgång. Jag tyckte att det såg jättebra ut hela vägen, men det tyckte inte hon :-))) Så blir hon 4:a med 91 poäng????? Hur bra som helst ju. Jag som var helnöjd men vår tur som "bara" gav 84 poäng. Ha..ha.. ja vi hade inte ställt målet så högt. Vilka jättefina bilder du tog på Collin. Ha en skön söndag// Kram Susanne

Mona sa...

Tack för era Grattisar, det värmer en kvinna som gav 150 procent för att få hunden att utföra några som helst konster på denna okända plats med nya hundar och människor. Tack kära vänner, det kändes fint att ha er med!
Idag har vi firat med 600 m spår + 5 apporter och det gick alldeles OTROLIGT BRA!
Mona och Lexy

Åsa sa...

Hej! Jag var i Borås i lördags och åkte förbi Elfsborgsklubben! Tänkte faktiskt åkt dit och tittat, men jag hade sällskap i bilen och de (icke hundmäniskor) var inte så sugna på att stanna... :-( Tänk så nära det var att vi sågs! :-) Blir det nån kennelträff i höst tror du? Å