lördag, oktober 03, 2009

Jakt-mässa

Jag och Sofia packade in hundarna i bilen och for upp mitt i den djupaste Närke-skogen för att kika på vad jaktmässan hade att erbjuda. Vädret idag var väl sådär men mässan var riktigt givande!
Det var så klart bra att få komma ut på lite miljöträning, men just på denna lilla utflykt pågick det lerduvskytte, dessutom väldigt nära området man rörde sig vilket innebar ett konstant skjutande. Ingen tvekan på Goliats skottfasthet. Han är inte bara orädd för skott- han reagerar inte ens, blinkar knappt. Ibland kan man ju fundera på om han faktiskt är döv, att det inte bara är inbillning när han inte lyder? Hehe, nejdå.
Vi strosade i alla fall runt och kikade på alla saker som fanns att titta på (bland annat en man som skulpterade i trä med motorsåg!) och kom så fram till vildsvinssimulatorn. Det var väldigt mycket folk och ljud och skott och saker som hände så jag valde faktiskt att inte utsätta Goliat för den påfrestningen, efter att ha tittat på hur ett par andra hundar reagerade. Det var intressant att titta.

Goliat agerade dessutom terapihund för Sofias mellanpinscher som är lite nervös vid skott, det gick jättebra.

Ikväll ska jag glo på film och imorgon blir det viltspår! Åh, vad glad jag är att vara hemma!

Inga kommentarer: