onsdag, oktober 21, 2009

Dagens nyheter

Jag anser inte själv att jag är en arg människa. Jag har kort stubin, men den där brinnande ilskan som man ofta kunde uppleva i tonåren har sakta svalnat och kvar finns ett fragment av mitt forna, rödhåriga temperament.
Men på dagens eftermiddagspromenad blev jag riktigt förbannad, rent ut sagt. Goliat blev nämligen nästan överkörd av en ful, galen cyklist. Jag borde ha sprungit efter honom och kastat en hundbajs i huvudet på honom, tyvärr var han för snabb och jag hade ingen hundbajs att tillgå.
Jag får fortsätta med min hemtenta, men tänker sammanfatta dagen med en liten lista:

Dåliga saker med onsdagen den 21 oktober 2009:
*Cyklist-traumat
*Hemtentan som blir min död
*Om inte hemtentan dödar mig så gör förkylningshostan det...

Bra saker med onsdagen den 21 oktober 2009:
*Äntligen är Goliat anmäld till anlagsprovet! 19 november får han visa sina spårtalanger för en domare här ifrån Skövde. Tack Fatima att jag får dela denna erfarenhet med dig!
*Goliat gjorde två jättefina upplet på eftermiddagen, EFTER cykelincidenten, skönt att han kom över det så fort!
*Jag har två chokladkakor i kylskåpet
*Jag ska åka hem en sväng på fredag!

4 kommentarer:

Sofia sa...

Kul att du kommer hit...för jag antar att det är hit du ska. Synd bara att jag är borta. Åker ju till Tallin i helgen...ska bli kul=)

Sofia sa...

Kul oxå med anlagsrpovet...detkommer gå strålande tror jag. Vi får bara hålla tummarna för att vädret blir bra!
Kram

vickan sa...

gött me anlagsprov! Det kommer gå finfint! snygg header föresten...hehe...

Cecilia sa...

Ja, visst är den? Jag ska bara måla lite till på den så är den perfekt sen ;) hehehe.. bli nice och träna imorgon, hoppas vi slipper regn!