fredag, oktober 16, 2009

Goliat ser mer ut som ett dött djur än ett sovande?

Idag har jag och Goliat haft besök av några som eventuellt har tänkt köpa en av hans valpar.
Det ska bli spännande att se vad de bestämmer sig för! Dom blev nog mer avskräckta av mig och mitt nervösprat än av rasen i sig, hehe. Men ja, jag hoppas att jag lyckades ge en rättvis bild- både positiva och negativa sidor- och att dom blir nöjda, vilken hund dom än väljer.

Ikväll ska jag och Mattias gå och se "Flickan som lekte med elden". Det var ett tag sen jag var på bio så det ska bli riktigt mysigt faktiskt.

Goliat, nöjd och trött efter förmiddagens promenad
Han älskar verkligen sin nya korg :)

En annan rolig sak är att jag snart är färdig med strumptricket :) Han har dock fortfarande bekymmer med att få av den när den sitter helt på (hälen blir liksom i vägen). Kanske har jag en onormalt stor häl? Varken Kittie, Zipper eller Limbo tycks ju ha några problem med att dra av en strumpa?

Nästa trick jag har tänkt lära honom blir nog "Vad tycker vi om att husse snusar?" och då ska han ta snusdosan och kasta den i soptunnan. Jag fick lite inspiration av en kvarlämnad, tom snusdosa som jag hittade bakom soffan när jag städade här igår.
Vi får se om det går att klicka in ;)

1 kommentar:

Mona sa...

Ska bli kul att se - Vill du ha fler dosor finns det på klubben. Vi använder dem till spårapporter med godis i. Populära saker kan ju användas till mycket!