söndag, oktober 25, 2009

Veckans show, haha



Ja, jag kom precis in från en jätteregnig promenad runt garnisonen och tänkte träna lite apportering. Därav klädseln (ja, dom jag hade på mig blev blöta och kvar blev understället. Mycket moderiktigt, jag vet).

Så här långt har vi kommit med apporteringen! Vi tränar att han ska hämta apporten och lämna den till mig utan att tafsa med tassen innan han greppar.
Parallellt med detta tränar vi också att han ska ta apporten och sen sätta sig med den i munnen. Detta har han inte förstått tidigare, men det har verkligen lossnat och nu känns det som att vi äntligen är på väg mot något som kan tänkas likna ett godkänt apporterande.

Det är iofs tur att det är långt kvar till maj.. (som jag har satt som preliminär månad för debut i LK2:an).

Tilläggas bör också att Mattias har kläder på sig ;) Så ni inte behöver fundera på det.

För övrigt fick jag ett mycket välkommet mail ifrån en av Goliats valpars matte. Johanna heter hon och har just hämtat hem Goliats dotter, som hon kallar för Mira!

Goliats dotter Mira, visst är hon lik sin pappa?
Huvudet är ju precis Goliat, likaså pigmentet och storleken på bläsen.
Det ska bli så skoj att få följa hennes utveckling!
Matte Johanna ska träna lydnad och spår med henne, så hon kommer att följa i pappas fotspår minsann :)

3 kommentarer:

vickan sa...

vart har han kläder då? inte på nedre delarna iaf höhö

Squarepants sa...

Braaaao Goliat! Det kommer gå strålande för honom i tvåan :)

Sofia sa...

men så trevligt det där såg ut...alltså apporteringen. Han tycker verkligen att det är kul!