onsdag, september 09, 2009

Vattenapportering och en äcklig vinge



Zipper apport
erade vingen jättefint i vattnet!



Nu på kvällen gick jag och Hanna till Haraberget för att försöka introducera hundarna för en fågelvinge som vi fått av Ann (Zippers uppfödare). Jag inledde träningen med att, av misstag, kasta upp Hannas ena dummy i ett träd så den FASTNADE! Efter mycket flabb och försök att kasta pinnar/colaflaskor och diverse tillhyggen lyckades Hanna få ner den.

Efter lite linjetag och ett och annat närsök började Hanna latcha runt med den äckliga fågelvingen, och se på sjutton- Zipper tog vingen i munnen! På land!
Även Goliat smakade lite på den, efter många glada tillrop och mycket peptalk.
En mycket lyckad avslutning på träningen.



Även på land tog han den mot slutet av träningen! Hurra!!


Goliat smakade också lite på pippin, efter en stunds funderande ;)


En liten film på Zipper när han apporterar!
Man ska säga ka-ka innan man slänger ut grejer.
Man kan säga krrrrr om man föredrar det.

4 kommentarer:

Squarepants sa...

HAHA jag är så jäkla konsekvent, "Ööh.. Nu släppte han ju bara den..?" :-D

Sofia sa...

kacka!?! Ja det ser iallafall vansinnigt kul ut. Du får visa mig lite sånt nästa gång vi ses.

Appropå byxorna, vilken modell köpte du och vilken storlek? På dig sitter de ju som om de vore stöpta på plats. Ser mig själv med ett par med cameltoe och bilring över kanten...nej usch nu ska jag istället släpa ut Vickan på en promenad...ja och klockan är "bara" halv nio. Inte så såligt gjort av mig va?

vickan sa...

haha, vadå, MÅSTE man säga ka-ka? haha...

Cecilia sa...

Ja, man måste faktiskt det ;) Dom gör det på jaktprov också! Haha, det är ju askul! Men som jag skrev så får man säga "Krrrrrrrrrrr!" när man kastar också. Och man behöver ju inte låta som en dement gammal tant som jag gör på filmen ;)