torsdag, september 10, 2009


Här hos Nyvaller lägger sig Goliat alltid i Zippers korg. Detta ställer till förtret för Zipper då han helt plötsligt inte har någonstans att sova vilket innebär att det alltid är någon av hundarna som ser vilsen ut och vankar av och an i jakten på en sovplats.
Detta är det slut med hädanefter. Kenneth tog nämligen hem en alldeles egen korg till Goliat igår! Den är blå och passar honom jättefint i storlek, kanske lite för stor om man frågar någon annan, men jag tycker han ser ut att trivas i den. För tillfället har vi fått låna Zippers fårskinn som filt, men snart nog ska vi ha inhandlat något annat att ligga på. Vad kul det är med nya prylar! Jag har faktiskt tänkt att jag skulle köpa en ny säng till Goliat så det här blev ju perfekt. Det kommer ju kännas jättebra att få kasta ut Goliats äckliga madrass ur lägenheten när vi flyttar hem. Detta är mycket mer lättskött då det bara är att tvätta filtarna med jämna mellanrum och spola av korgen om det skulle behövas (nu kissar ju Goliat aldrig inne så jag hoppas väl att det inte ska bli nödvändigt).

Idag ska jag vara i skolan hela dagen. Känns väl sådär. Men med labbdag på måndag, dugga på tisdag, tenta på lördag och så körkortsteori på det så är det väl läge att bli lite seriös och studera lite. Även om det tar emot.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Lycka till med plugget idag då! Själv åker jag till staden för att lämna in min vattenskadade telefon. Jag borde ha en telefon som tål allt...vatten, att bli slängd och tappad hit och dit, baby dregel och tugg, hundtugg(bara för att vara på den säkra sidan) men jah jah jag tappade iallafall inte ner telefonen i toan som jag redan hade kissat i...som en viss annan person som vi båda känner gjorde för ett tag sen....mohahaha

Cecilia sa...

haha, ja... den var verkligen klockren! Men den fungerade ju efteråt? :P Iaf hyfsat har jag för mej?