onsdag, september 02, 2009

"Håller dina favoriter dammfria men synliga"

Kanske något för Goliats alla pokaler i framtiden? ;)

Idag har jag "dugga" på eftermiddagen. Detta kan man kalla ett slags miniprov, för att bli behörig att få genomföra labororationen. Just detta prov handlar om HLR och PVK. Hjärt och lungräddning och perifer venkateter. En kul grej om ordet kateter är ju att man, varenda gång man ska säga kateder, säger kateter. Detta råkade jag ut för i biblioteket häromdagen när jag ville veta om det gick bra att använda "datorn framme vid katetern" när jag skulle söka information. Är det bara jag som sjuksköterskestudent som finner såna saker roliga?
Jag tror jag börjar bli sådär torr och akademisk.
Hjälp mig.

2 kommentarer:

vickan sa...

hehe, ja lite varning på dej!!!
Det ska inte vara omöjligt med ett litet besök, det gick ju så himla smidigt... SYND bara att du typ inte är hemma på hela september... för det är ju jag :(

Sofia sa...

hahaha vilken nörd du håller på att bli...alltså inte bara hundnörd Cissi. OM jag hade hört det hade jag antagligen kissat ner mig själv under ett asflabb