tisdag, september 08, 2009

Hundig dag!

Jag och Goliat poserar i mossan


Hundig dag igen. Men har jag och Hanna nånsin något annat? Jag mötte en bekant i skogen idag och hon tittade förvånat på mig och konstaterade att hon hade sett mig på hundklubben igår också. "Tränar ni en gång i veckan eller?" frågade hon. "Näe, det blir väl kanske... öh... fem gånger i veckan" svarade jag. Hon såg helt chockad ut.


Goliat är galen!

Idag har vi äntligen fått våra dummies! Det blev en stor, två mellanstora och två små och vi var ivriga att prova om hundarna kom ihåg linjetag, närsök och vanligt sök. Hundarna skötte sig strålande! Filmbevis på Goliats närsök finns nedan (ignorera gärna mina glada tillrop. Man får låta lite så när man har en hund som inte tycker nånting är kul).

Efter våran lilla apporteringsstund gick vi iväg för att delta på tisdagsträningen på hundklubben. Det var jättemycket folk där idag, så kul att se! Jag och Goliat repeterade rutan, lite fritt följ och så var vi med på en plats innan vi gick i sakta mak hemåt.
Han är så duktig min lilla kille!
Titta gärna på Hannas blogg om ni vill se fler bilder !

Goliat med minsta dummien i munnen!


Goliat-gubben gör sig bra i det mossgröna minsann




Dummie-sök med Goliat! (Man måste vara sjukt glad
när man har en svår-motiverad hund, hehe)

4 kommentarer:

Elin sa...

Vilka härliga bilder! Jättefina färger! Ses på torsdag kompis! :)

Cecilia sa...

Ja, jag är fullkomligt kär i min nya kamera! :) Längtar till alla höstliga färger kommer och förgyller våran vardag!

Sofia sa...

Ny layout på bloggen och ny kamera som tar bra bilder. Kul. Kikade okså på filmen med apporteringsträningen. Goliat ser verkligen ut att gilla det. Skulle verkligen vilja lära Frodo nåt sånt...men han är ju kanske inte en apporterande ras men det kankse går ändå

Cecilia sa...

Men Goliat är ju inte heller apporterande, så det kommer gå alldeles utmärkt! Det viktiga är ju att lära hunden att det är skitkul att komma med grejer till matte. Upplet är ju kanske bland det smidigaste sättet att trötta ut sin hund, inte alls lika omständigt som att lägga spår egentligen ^^
Ja, visst är layouten bättre? Jag kände att jag ville ha lite förändring nu när jag har en ny kamera!