söndag, september 20, 2009

Titta! Mitt nya kök :D

Ja. Det händer inte sådär jättemycket för tillfället. Jag och Goliat fortsätter att träna rutan, spår och går promenader allt medan hösten börjar göra sig påmind, framförallt om morgnarna. I helgen var vi en sväng hemma i lägenheten i Skövde. Det var så fint! Jag är supernöjd, tyvärr luktar det ju silikon så det står härliga till och allting i lägenheten är täckt med slipdamm. Men det är ju verkligen värt det när man ser slutresultatet. I slutet av veckan flyttar jag hem igen, det känns både roligt och tråkigt. Roligt för att det ska bli skönt att ha nära till skolan igen. Tråkigt för att jag kommer att sakna familjen Nyvaller och för att jag trivs otroligt bra med att ha folk ikring mig. Det är i stunder som dom som jag kan få ett litet sting av längtan efter en egen familj och ett hus. Men det är sådär flyktiga ögonblick som ganska hastigt skuggas över av rädslan för ett inrutat liv, med huslån, volvo och fast jobb. Såntdär kommer ju vad det lider, ingen idé att längta efter det nu när man är så ung och vild.

Limbo


I fredags kom Hannas nytillskott hem. Han heter Limbo Beach och är en flat coated retriever-hane på 6 år. Det har gått bra med hundarna, lite gruffigt och spänt (inte så konstigt med tre hanhundar i samma hus) men ändå förvånansvärt smidigt med tanke på att det bara gått två dagar. Det ska bli kul att se vad det blir av honom, Hanna ska tävla och meritera honom i bruks och lydnad (han är en riktig fena på att spåra!). Jag ser fram emot att lära känna honom!

2 kommentarer:

Elin sa...

Det ser väldigt fint och fräscht ut! Får allt se till att komma och titta där någon dag! :)

Sofia sa...

jag tror jag måste komma jagm ed...jag kan ju lämna Man och barn ett slag o hälsa på...det vore iallafall gött. Hoppas bara att vädret blir bättre till helgen för jag har inte lust att sitta och frysa i kallt höstregn när jag tittar på tävlingen. Drömscenariot vore ju en härligt solig höstdag med en varmkorv med bröd (eller raggarballe som de tydligen säger i värmland) i ena handen och frodo i den andra...fast då inte kokad och mellan två brödskivor=)