söndag, september 13, 2009

Namnförslag och bilder från daten

Här spelar Goliat svårflörtad.
Fungerade sådär.


Goliat och Smilla springer runt på garnisonsgräset..


Goliat klappar till sin nya tjej.
Vad tycker vi om kvinnovåld?
Inte okej.

Jag hade ju ingen kamera då det begav sig, men fick låna min kära vän Josefis kamera och fick så igår bilderna skickade till min mail. Så nu äntligen får ni ta del av Goliats första date :)

Namnförslagen ni har kommit med är ju verkligen skitbra.
Själv har jag kommit på följande förslag:

Hanarna:
sir Hector
red Baron
Napoleon?

Tikarna:
Bellatrix (kvinnlig krigare på latin)
Thyra (Tors krigare)
Sigi (snäll strid på .... okänt språk? ;))
Atena (krigsgudinnan)
Valkyria (okej, det är kanske inte så snyggt?)

Att sätta general, private, sergeant och korpral innan namnen är ju en skitbra idé! Då kanske man t.o.m kan ta några andra namn, som inte behöver vara krigsrelaterade?
Tiknamnen är hur svåra som helst! Lady och Queen är ju inte så krigigt, kanske en tik kan heta sergeant eller korpral också? Men det känns å andra sidan så "maskulint"...
Jag gillade verkligen också J.I. Jane, haha! Det måste man nästan få med nånstans.
Fortsätt spåna, snälla! Jag måste skicka iväg förslagen till Katarina ikväll tillsammans med Goliats blodprovssvar!

3 kommentarer:

Åsa sa...

Hej! Tråkigt att ni inte kom iväg och hälsade på valpisarna. Jag har inte heller varit där och hälsat på Nemos syskon ännu. När ska ni åka dit istället? Lör el sön? Jag skulle kunna på lör fm om det passar dig. En annan fråga; var har du köpt Goliats hurtta-reflextäcke? Vet du nån bra sida på nätet att handla ifrån? Vad fin du var på bröllpet förresten! :-)
Kram

Åsa sa...

Söndag fm kan nog funka för min del oxå, jag ska iväg på kvällen sen bara. Är oxå bjuden på fest på lördag så det blir pigga gänget som träffas på söndag i så fall!
;-) Det skulle vara jätteroligt att ses igen och att få se Goliat IRL! :-) Ska kanske maila K och fråga om jag får komma samtidigt bara! :-)

Åsa sa...

Du är ju för go`! ;-) När jag köpte Xsa fick jag med mig en cd-skiva full av bilder på henne och hennes syskon som uppfödaren hade tagit från dag 1-8 veckor. Jättekul att ha faktiskt! Jag har precis slängt iväg ett mail, hoppas hon svarar snabbt. Hör av mig när jag vet mer! Kram