söndag, september 06, 2009

Protokollskrivare, cykeltur och så en liten fotosession


Idag har jag och Hanna agerat protokollskrivare på Herrljunga Brukshundsklubbs spårtävling. Det var ett antal hundar i högre klass och så två ekipage i lägre. Det är alltid lärorikt att stå bredvid domaren och vara med under bedömning, idag hade vi dessutom jättetrevligt väder och så blir man alltid bjuden på fika och lunch, så det är faktiskt riktigt trevligt.

Efter protokollskrivningen cyklade vi en sväng med hundarna och har nu en liten negerbollspaus. Sen ska vi iväg till hundklubben med hundarna och försöka få några fina bilder när de hoppar över lydnadshindret. Det brukar ju sällan lyckas när man verkligen vill, men kameran är i alla fall underbar på att ta bilder på hundar i rörelse, så jag hoppas på det bästa.
Jag uppdaterar ikväll om det blir några fina bilder.
Goliat har rullat sig i igelkottbajs på gräsmattan så jag måste nog tyvärr duscha av honom lite.
Det är härligt att man aldrig är sysslolös när man har en hund i alla fall...........


4 kommentarer:

Mona sa...

Åh, vilket härligt fritt följ han har!

Sofia sa...

shit va seriös du ser ut då...brallor keps...WOW. Är brallorna vattenavstötande? Skulle nämligen vilja ha nåt i den stilen själv

Cecilia sa...

Mona: Ja, jag ska försöka filma lite idag så får vi se om du tycker det är lika härligt när vi gör en helt om ;)
Sofia: brallorna är från T&P och är hyfsat vattenavstötande. Men om det regnar drar jag på mej regnbyxor över. Dock har Hanna köpt ett par fjällräven för tre gånger så mycket pengar och dom håller inte ute regnet speciellt många minuter mer än mina. Köp du ett par T&P! Dom är helt klart värda pengarna! (Sök på "T&P outdoor" på google så får du fram adressen, jag beställde mina på internet).

vickan sa...

yeaaaa nya bralleeeeeeeer. Jag har faktiskt oxå spanat in ett par... Måste ju börja klä mej lite ballare nu när jag ska hållas med anlagsprov och sånt ballt!!!