torsdag, september 17, 2009

En vanlig dag på Hjortgatan


Dom här grabbarna delar visst på allt (nästan).
Här avnjuter dom en delikat liten igelkottbajs.

Väcktes av att Hanna kom intassandes och hämtade Goliat för att gå en morgonpromenad. Kan man ha det mycket bättre? Gick upp och pluggade lite och käkade några köttbullar.
Sen drog jag och Hanna ut och gjorde lite upplet, budföring och lite "matte-springer-och-gömmer-sig" samt en hel del trixträning.


Goliat hade ingen toppendag, han ville inte riktigt jobba utåt från mig på uppletet.. Hämtade fint in de två föremålen som låg närmast, sen fick han nog nys på en hare och blev väldigt ofokuserad. Då blev matte rasande och nej, ser du då ville inte Goliat vara med längre. Jag hjälpte honom på traven och gjorde som jag lärt mig- tog ett steg ut, skickade honom igen samtidigt som jag själv kikade "bort mot horisonten". Gick lite bättre och han lyckades hitta ett tredje föremål innan jag gav mig. Jag borde ha stannat vid det andra föremålet..
På budföringen förstod han inte alls vad det gick ut på. Vi var ju i en kohage, där kan man väl inte springa marsch? När Hanna gjorde ett litet pip pinnade han iväg och sen var han precis lika galen som vanligt.


Fågeljakter var det längesen Goliat ägnade sig åt..
Men att snegla kan väl aldrig vara förbjudet?

Sen sprang jag iväg och gömde mig bakom en en (konstig mening?) lååångt bort och Hanna släppte Goliat för att han skulle hitta mig.. Samma problem där. Han sökte med fin intensitet bakom varenda en som var nära Hanna och bad ständigt om hjälp från henne när han inte hittade mig. Efter att gett ifrån mig ljud så fann han mig till slut och efter detta tränade vi "rulla runt" och "backa" med mycket lyckat resultat.

4 kommentarer:

Sofia sa...

Du va gött det verkar att bo ho den där Hanna=)Nu ska jag gå sista skvätten med Frodo och sen är det lite myspys framför TV:n...men det blir inte länge för jag e gööör trött! Såg personspåret oxå å en favorit i repris, Garnison filmen. Det var kul att se den gamla dängan, har du tittat på den på länge? Ni tar er framåt kan man säga. Kolla speciellt in svängarna och jämför med sista filmen...hehehe
Nattinatt

Cecilia sa...

Ja, det hade du verkligen rätt i! Haha, vad skoj! Det är ju det bästa med att lägga upp filmsekvenser, att man kan gå tillbaka och titta hur mycket man utvecklats :) Imorgon ska jag lägga spår efter lite övningar jag fått av en kompis från Umeå. Jag kan knappt bärga mej förrän jag får prova det med Goliat, han älskar ju att spåra och nu ska han bli grym på personspår har jag bestämt!

vickan sa...

ååååååååååh va fin golivoli ääääääär :) blir spännande att se bilder på diii små sen...! :)

Åsa sa...

Hej! Ja, jättetråkigt att hon inte kunde förän på em...Jag kan inte åka dit då heller... :-( Nemos syskon är 8v den härveckan, så de har redan börjat flytta. :-( Vi får göra ett nytt försök snart igen! Hör av dig om ni bestämmer nåt, så ska jag se om jag kan matcha min almanacka..! Kram