söndag, september 27, 2009

Idag börjar jag mitt "nya liv". Det är det där livet som man alltid har velat ha, men inte har haft. Men jag tror att det händer idag. Jag känner det på mig. Det där livet fyllt av ordning och reda, duktighet i skolan och framgångar på tävlingsbanan med hunden. Det är det där livet när dagmatte-bekymret ordnar upp sig av sig självt, man vinner på lotto och är lyckligt kär och allting är som rosa små moln på en klarblå himmel. Japp, det är idag det händer.

Men hur kommer det sig att alla inlägg hamnar under söndag när det är måndag idag?
Mitt perfekta liv börjar verkligen inte speciellt lysande. Är redan försenad till skolan, det regnar, det är grus i hela lägenheten, jag har inte skrivit ut åhörarkopian till föreläsningen nu på morgonen och inte diskat på en vecka. Nåväl. Jag kanske kan börja det där perfekta livet imorgon istället.

1 kommentar:

Sofia sa...

Du har fel tidsinställning på bloggen tror jag...därav fel dag när du skriver på morgonen