torsdag, september 03, 2009

En mindre smickrande bild på skönheten Goliat ;)

Jag njuter av en förmiddag ledig från skolan och har precis kommit in efter en hyfsat lång promenad med hundarna. Både jag och Hanna är lediga imorgon och håller tummarna för att våra dummies ska komma idag så vi kan träna lite jakt. Ska även passa på att lägga ett viltspår när man ändå har möjlighet att låta spåret ligga så pass länge.

Igår hade jag min första dugga. Kugga borde det heta konstaterade större delen av klassen när vi, glada i hågen och intet ont anandes, satte oss för att skriva denna "ikrysstenta" och insåg att man faktiskt var tvungen att plugga till den. Jag tror jag talar för de flesta i klassen när jag säger att man har kollat sin skolmail både en och två gånger idag för att se om man måste göra om eller inte. Det är nämligen så att om man inte klarar denna dugga (som är som en liten mini-tenta för den som är inte är bevandrad i högskole-termerna) får man heller inte göra de obligatoriska laborationerna.

Nåväl. Nya tag nästa vecka.

Jag har reflekterat lite över vad som hände på tävlingen egentligen och har kommit fram till att Goliat är som en traktor på Farmville. Han har liksom en liten bränsletank och när han har gjort slut på den energin så orkar han inte mer efter det. Jag vet inte hur jag ska gå till väga för att han ska orka ett helt lydnadsprogram, om han ska ha en bra linförighet dessutom.
Första tävlingen gick han uselt på linförigheten, men hade då ork att genomföra övriga moment.
Nu senast gick han grymt på linförigheten, men orkade då inte fullfölja övriga moment som han egentligen har tior på (ställandet är ju hans bästa moment!).
Nåväl. Bara att träna vidare.

Inga kommentarer: