fredag, september 04, 2009

Välkommen hem älskling!


Idag har jag äntligen, efter en hel sommars längtan, inhandlat min systemkamera.
Det blev en Canon EOS 500D, vad det betyder är fortfarande ganska nytt för mig men det som fick mig att välja den var funktionen att kunna filma samt att det överlag verkar vara en bra "nybörjarkamera". Det finns så mycket att lära sig med en sånhär stor makapär, så det kommer nog dröja ett tag innan det blir något vettigt taget med den. Men det är en underbart rolig och spännande känsla att ha möjlighet att ta lite bättre bilder!

Efter shoppingrundan i Borås svidade jag och Hanna om och åkte ut till Bitterna för att vara med på en apporteringsträning. Det var bara flatar där, regnade och blåste gjorde det så man kunde känna varandra benbit i hela kroppen och efter bara någon timme var jag lika genomblöt som om jag hade tagit mej en simtur med kläderna på. Men kul var det att se hur det gick till! Det jag tar med mig från den här träningen, förutom ett gäng fågelvingar och några klövar fint samlat i en HM-påse, är nog dummiesöket och vattenapporteringen. Detta är något vi verkligen ska jobba vidare med!

En första bild med nya kameran,
Zipper som fladdermus!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Gött med ny kamera. Ser framemot fina bilder framöver...Såg förresten att din mammas hus är till salu...lite trist kan jag tycka eftersom det är kul om du iallafall har lite anknytning till platsen här. MEn om du vill komma o hälsa på så har ju iallafall vi stor plats och du får gärna slagga här om du vill.

Cecilia sa...

Ja, det känns sorgligt på ett sätt, men samtidigt är jag otroligt glad för hennes skull. Det blir nog väldigt skönt för henne att slippa ha ett jättestort hus att ta hand om och att slippa detta eviga bilåkande fram och tillbaka. Dessutom har jag ju en anknytning till Mullhyttan- du och Victoria bor ju där :) Så snart när jag har körkort blir det ju jättelätt att låna mammas bil och komma och hälsa på!