måndag, augusti 16, 2010

Svampskogsfilosofisk rapakalja

Jag och Goliat gick en promenad i den underbara Horsbyskogen, kameran var med- men inget minneskort. Så inget förevigande av trollskogsmossa idag inte. Efter den mossiga promenaden tränade vi lite på klubben.

Rutan
Ställde upp en ruta med honom sittandes i bilen. Han tänkte springa till den så fort han fick syn på den när vi var på väg ut på appellplan. Bra eller dåligt? Vet ej. Han sprang ut fint ett par gånger och jag belönade med boll och godis.

Skickade honom en gång från ett annat håll och sedan lade jag honom plats och ställde ut konerna på andra sidan huset (han kunde omöjligt se vart jag ställde dom). Allt för att undvika synretningen. Men han fick för sig att jag tänkte mörda honom bakom husknuten, för när jag skulle hämta honom för att skicka till rutan ville han inte gå med. "Nej, uuu matte, det är ju skitäckligt där bakom!". Till slut lyckades jag övertyga honom och det var med högsta tveksamhet som han travade ut till rutan. Tyvärr hade jag lagt ut pipen i rutan denna gången, och den hittade han efter att ha travat fram! Det var ju inte direkt något jag kände för att belöna. Huvaligen, hemskt!


Inkallning med ställande
Det går kanonbra när jag använder dubbelkommando. Hur mycket neddrag blir det på tävling för ett sånt tro? Han har ju dålig ingång också. Någon som vet? Om jag inte klarar att träna in utan dubbelkommando kommer jag att använda det på tävling nämligen. Det bestämde jag nu. Jag pallar inte att träna det här sketna momentet mer.

Idag är ingen bra dag i Cecilia Älta Hjortons liv.
Jag är livrädd för fröken Svensson. Går livet verkligen ut på att köpa hus, betala på billånet, få några ungar och laga makaroner och stekt falukorv? Går det ut på att vattna blommorna på sommaren, skotta snö på vintern, oroa sig för vem som ska passa katten när man åker på husvagnssemestern?
Nej, då vill jag inte vara med mer. Jag säger upp mig!
Det är nog dags för en favoritsång för att muntra upp stämningen lite.

4 kommentarer:

Simon Fredriksson sa...

Hmmm.... Tror du jag kan "låna" Goliat på dagen någon gång? Vill du ha någon motivation varför jag vill låna honom?^^


Mvh

Cecilia sa...

Jadå, du får gärna låna honom! Ta honom bara :P Jag är jättetrött, det hade ju varit superskönt att "slippa honom" på dagen när jag ändå ska sova.

Henrik Hellemar sa...

Hej

Har du tur så märker ju inte domaren dubbelkommandot... ;)

Så du heter "älta" i mellannamn... Sött... ;)
Men du - livet är faktiskt precis så - men det är inte så illa som det låter, snarare tvärt om - och när du tänker efter så har du det så redan idag, mer eller mindre i alla fall... :)

Skön låt förresten ! :)


Henke :)

Simon Fredriksson sa...

Tror du jag kan komma på morgonen imorgon och hämta honom? ^^