onsdag, augusti 11, 2010

Nu börjar jag beta av här.

Skövde i våras...

"Jahopp" tänker Goliat. "Det är väl bara att börja från nåt håll här nu då!"
Jag sover så dåligt om dagarna. Det märks att min kropp börjar bli sliten. Jag känner av i fötter, höfter och rygg att jag går så mycket, det kombinerat med dålig sömn gör att min återhämtning från nätterna på jobbet inte riktigt blir som den ska. Men jag har nedräkning nu! Det är bara 6 nätter kvar att göra, sen är sommarschemat över och jag och Goliat återvänder till Skövde stad igen. Det ska bli riktigt skönt att få börja skolan, jag saknar mina kära klasskamrater, min hundklubb och mitt hem.

Ikväll är jag i alla fall ledig, så jag och Goliat ska åka en sväng till hundklubben och spåra nu och sen blir det till att kika lite på teve och moffla chips. Perfekt. För övrigt har jag gått och blivit gräsänka. Mattias är och hjälper till i köket på ett konfirmationsläger i Flämslätt. Det är tomt här. Tomt och tråkigt.

7 kommentarer:

Sofia sa...

Hmm gräsänka är trist att vara du...ja vet=)

Cecilia sa...

Ja, du är gräsänkornas gräsänka du Sofia :) En vecka är ju ingenting mot vad du måste genomlida. Men det känns länge när man inte har några vänner i stan heller.

Henrik Hellemar sa...

Hej

Människan är inte skapt till att jobba nätter - jag har också provat på det där och det sliter illa på kroppen även om jag gillade det mentalt...

Ja, nu när du snart är tillbaks i Skövde så får du ju börja spåna ihop den där mini-kooiker-träffen då... :)


Henke :)

Anonym sa...

Ja mini träff vore kul. Märkte på träffen i söndags att Viggo inte var så mycket busigare än andra kooikrar. Är också ensam, Viggo och husse är i lilla sommarstugan. Så jag har jobbat mellan 7-19. Snacka om att slita på sig!

Viggos matte

Cecilia sa...

Självklart ska vi ha en miniträff i Skövde! :) Jag skulle få förslag på datum från Mona bara, så annonserar jag ut när det blir här i bloggen. Så får vi se om vi får ändra datum om ni inte kan komma osv!

Henrik Hellemar sa...

Hej

Gött att det blir en träff i Skövde... :) Det ser vi fram emot !


Henke :)

Mona sa...

Visst ska vi fixa ett datum!
Kan någon göra några extra helgdagar också vore det ännu lättare. Kanske 5 sådana och 2 vardagar istället?
Jag letar vidare och återkommer till dig, Cecilia.