torsdag, augusti 19, 2010

Kennelbesök

Otåligt har ni då fått vänta. Nu har jag och Hanna i alla fall återvänt till Herrljunga efter en nätt liten tur på cirka 70 mil. Vi har nämligen varit i Eskilstuna! Vi åkte dit för att jag så gärna ville åka och träffa hundarna på Khemosabis kennel, som jag sedan länge har följt via blogg och bekanta med hund från denna kennel ("bekanta med hund" heter egentligen Jessicah). Vägen var lång och kantad med faror så som blinda pensionärer, vägstrecksmålarmaskiner och en och annan älg som stod och betade vid vägkanten och skrämde livet ur stackars små trafikanter som kom farandes. Men vi klarade ut situtationerna som uppstod utan en skråma på Hannas sambos fina bil. Goliat följde med och fick vara hos min mamma utanför Örebro när vi åkte för att hälsa på voffsingarna.

Kennelbesöket var mycket lyckat och jag fick ut precis det jag önskade av mötet. Jag tror att jag hade ångrat mig om jag inte hade åkt och hälsat på. Mattias blev förvånad när jag kom hem igen utan att ha med en extra hund. Han hade tydligen stålsatt sig.

Nu får ni se lite bilder och sen ska jag na-na.

Kaffesugen?

Lilla Vispen, 5 månader gammal

Haha, mindre lyckad bild på Vispen in action!

Någon som är fikasugen kanske?

Spurten, 11 år gammal

Vispen, i en sekunds stillsamhet
Living on the edge....

7 kommentarer:

Sofia sa...

sweet=) får ringa dig senare och höra hur det var tror jag.

Simon Fredriksson sa...

Så du funderar på labradorer nu alltså? Min Mamma hade ju labrador som hette Flora när hon var "liten" labrador som levde till jag var tre :P (Tror jag har ett minne av henne tyvärr så var jag ju så liten då :(

Mvh

Simon Fredriksson sa...

Såg precis att det goldens vet inte var jag fick labrador ifrån........

Cecilia sa...

Sofia: Ja, gör det :) Har mycket att berätta!

Simon: Näe, men dom är ganska lika varann så det är inte så konstigt att man ser fel :) Flora var en gul labrador dessutom om jag inte minns fel?

Simon Fredriksson sa...

Japp hon var en gul labrador. Så du har tänkt dig en lite större hund? Ska du "använda" den till spårning?

Mvh

Henrik Hellemar sa...

Hej

Är det nåt på gång ?
För våran del blir det en tollare nästa gång - kanske snart... ;)


Henke :)

Cecilia sa...

Oh, tollare, vad skoj! Från vilken kennel? Ja, jag hoppas ju så klart på en jaktgolden inom en snar framtid, men det är inget som är bestämt :) Jag känner mig mer än redo för en till hund i familjen och känner ett stort behov av något "mer träningsbart" även om Goliat ännu har några meriter kvar att plocka innan det är stopp.