måndag, augusti 09, 2010

Regnig golfpromenad och träning plus biskvi

Kila och Stina tränade agility
Ska det aldrig sluta regna? Jag anklagar alla som klagade på den varma sommaren!! Detta är erat feeeeeel! Sådär. Nu när jag är färdig med att kasta anklagelser omkring mig ska jag berätta för er att jag har haft en sjukt trevlig dag. Stina plockade upp mig och Goliat på förmiddagen, precis i samma ögonblick som himlen bestämde sig för att öppna sig över Skövde stad. Tur jag fick en sexig regnhatt av Mona igår. Mycket användbart i dessa tider. Vi åkte upp till golfbanan och gick en låååååång promenad. Eller så kändes det långt för att jag hade full regnmundering och därför svettades som en gris. Mycket möjligt. Det i kombination med att jag pratar så att Stinas öron hotar med att trilla av. Prata i kuperad terräng har aldrig varit bra för andningen. Det var kul att vi åkte just dit, då detta är ganska nära från där jag bor men jag har aldrig gått där tidigare. Tack för att du visade mig dit, där kommer jag och Goliat gå många fler gånger till hösten!

En blöt Kila


Kila busar loss med leksaken

Fika för mattarna, passivitet för hundarna
Efter promenaden for vi till Skövde Brukshundsklubb för lite träning. Turligt bestämde sig vädret för att bli lite bättre. Jag och Goliat tränade rutan och inkallning med ställande. Jag gjorde bara ett par repetitioner, men alla var lyckade så jag var jättenöjd. Stina och Kila tränade agility och Goliat fick också springa genom platten ett par gånger. Lycka för honom. Han hoppade också över ett antal hinderstöd och gjorde fulsnurrar framför nästan varje hinder. Ibland även efter. Tur vi inte satsar på agilitykarriären, puh. Efter det blygsamma träningspasset smaskade vi på kolakakor och biskvier och kände oss mycket nöjda med livet. I alla fall gjorde jag det, och jag gillar ju att generalisera, så det får visst gälla för hela sällskapet.

Nu ska jag städa lägenheten och sen ska vi tuffa tillbaka till Herrljunga för sista gången den här sommaren. 8 nätter kvar att göra, sen flyttar vi hem till Skövde igen. Jag längtar faktiskt efter lite kontinuitet i vår vardag, så det ska bli rätt skönt att få återgå till de gamla vanliga rutinerna.

3 kommentarer:

Henrik Hellemar sa...

Hej

Tack, då har du gnällt lite på mig då, men det förtjänar jag för jag är ju en av dem som gnällt på värmen - men jag gnäller å andra sidan inte på regnet för det blåser ju inte, så än så länge så tycker jag att vädret faktiskt är rätt okej... Men ! Jag skulle inte klaga om det blev ytterligare några fina varma soliga dagar heller... :)

Visst är det härligt när man hittar oaser på nära håll !

Biskvier lät gott - själv har jag bakat muffisn idag igen... Idag blev det blåbärs-, röda vinbärs-, apelsin- och citronmuffins. Jag ska fortsätta baka nu och fixa dubbelnougatmuffins och muffins med mörk choklad och chili... Den sistnämnda blir spännande... :)


Henke :)

Cecilia sa...

Oj, jösses! Hoppas ni har antingen stor frys eller stort fikasug? :) Det låter supersmaskigt alltihopa! Själv har jag inte bakat nåt på flera veckor. Jag försöker nämligen att dra ner på godiset (det är därför jag sitter och dricker blåbärssoppa och äter polly i skrivandets stund).

Mona sa...

Ojdå! jag har aldrig märkt att du får svårt att prata i uppförsbackar?