lördag, augusti 07, 2010

Träning i sensommarsolen

Det känns i luften att hösten är på väg. Tycker ni att jag är negativ när jag säger så? Jag tycker verkligen att det känns som sensommar. Jag som älskar hösten har ingenting emot detta.
Ikväll har det i alla fall varit sommarvärme. Jag, Hanna och Daniel for iväg till hundklubben för lite träning. Döm av vår förvåning när det redan var fyra fruntimmer där med varsitt pälsmonster! Tänk va, vad härligt! Så idag blev det en "riktig" platsliggning, med okända hundar. Tyvärr hamnade Goliat på kanten och låg bredvid Zipper.. Dessutom flög det runt en massa trollsländor och gjorde livet osäkert för mig, så jag gick tillbaka titt som tätt och belönade honom.

Själva träningen gick som det brukar. Inget nytt där. Inkallning med ställande gjorde han fint på första försöket idag, trots att jag inte hade lagt ut leksaken till hjälp. Däremot slängde jag ju kopplet där jag brukar slänga leksaken, så jag vet inte om det räknas ;) Rutan gick som vanligt och i övrigt var han ändå ganska peppad trots varmt väder och mycket störning.


Goliat kommer in med apporten

Zipper pussas på kommando. Frågan är varför mitt ansikte ser ut som ett russin?

Klura med sin älsklingsboll!

Nämen vadå, min hund har jättebra grepp om apporten... hrfm..

Hanna och Zipper med lite omvänt lockande

Daniel och kluras rövar
Nu ska jag och Mattias fara iväg till hans föräldrar för deras årliga kräftkalas! Egenfiskade kräftor från ån, det är något alldeles speciellt det!

1 kommentar:

Henrik Hellemar sa...

Hej

Ursäkta, men jag uppfattade inte riktigt adressen till kräftskivan...

Visst är hösten på väg - efter ett misslyckat men ändå lyckat besök på Fidos zoo i Trollhättan där jag hämtade fel halsband och koppel som jag bestälde för flera veckor sen så åkte jag upp till Hunneberg och invigde prylarna på Alice runt sjön Eldmörjan. Där fotogrtaferade jag blommande näckrosor och vissnande näckrosblad - det är säkra hösttecken, men inte är jag besviken för det - nähäedå - snarare tvärt om - jag älskar hösten och ser verkligen fram emot den. Då är det enklare att lägga spår, svampen hamnar i frysen, kräftorna slinker ner i magen, kron- och dovhjortarna brunstar, (rådjuren håller på just nu med parningen,) älgarna brunstar också vad det lider och det är ju helt underbart... Ja, det lät väl lite perverst kanske, men då är det "lättare" att smyga sig på dem och få bra bilder... Njae, jag ljög, det är inte lätt då heller, men med lite tur, en massa envishet, camouflagekläder och många sömnlösa nätter så brukar man alltid kuna lura till sig nån bra bild i alla fall...

Nä, nu ska jag sätta mig på balkongen och dricka lite the...


Henke :)