söndag, augusti 15, 2010

Inspirerande studiehandledning

Sitter och slösurfar med kaffekoppen bredvid mig och råkade ramla över Eva Bodfälts studiehandledning till KontaktKontraktet. Den finns som gratis nedladdning och jag blev så inspirerad att planera för kurs så det är inte klokt.

Jag har länge varit sugen att utbilda mig till Allmänlydnadsinstruktör. Men eftersom min klubb i Skövde tycker att jag är ett alldeles för osäkert kort att spendera pengar på så har jag hamnat i ett moment 22. Jag kan inte lova att jag ska stanna i en viss stad eftersom jag inte vet vart jag får jobb nånstans. Å andra sidan kan jag inte säga att jag INTE kommer att bo kvar. Jag vet ju inte, eller hur? Men vem i min ålder kan lova bort sig själv i mer än ett halvår i taget i vilket fall?

För tillfället håller jag tummarna för att Herrljunga BK ska vilja satsa på mig och skicka mig på utbildning till hösten. Därför sitter jag nu och funderar på kursupplägg. Inte för att jag vet vilka underverk en nybliven, liten, rädd instruktör kan göra på 10 deltagare och 8 kurstillfällen. Men drömma går ju bra?

1 kommentar:

Henrik Hellemar sa...

Hej

Fortsätt drömma - en dag slår nämligen drömmen in och har du inte drömt drömmen så kommer du aldrig att märka att drömmen slagit in och då har du missat hela poängen... :)


Henke :)