lördag, augusti 21, 2010

Sommaren är kort!

Inatt går jag till jobbet för sista gången den här sommaren. Så snabbt den ljuvliga årstiden tog slut, den liksom gled mig ur händerna på något vis. Jag hade så många planer, och fick i slutänden så lite tid och pengar att få något gjort. Inga utflykter, ingen semester, inget hajkande med paddling, vandring och korvgrillning. Inga besök hos vänner långt bort eller ens nära, inga tävlingar eller helgkurser med hunden. Så mycket planer jag hade! Nu hoppas jag i alla fall på en händelserik höst för min och Goliats del istället.

Nu tänker jag skita i vad folk tycker. Hädanefter gör jag precis som jag vill. Livet är förmodligen lika kort som sommaren. Man hinner bara blinka och sen är det över. Det finns ingen tid att tveka och ta hänsyn.

Nu blir jag som Goliat, självständig och enveten!

2 kommentarer:

Sofia sa...

Men snart är du ute i arbetslivet och då kan man få semseter har jag hört...betald....mohahahahahaha det låter ju som en dröm!

Henrik Hellemar sa...

Hej

Ja, det är en sorgens dag här i Lidköping också - 6,5 veckors semester är över... Deppigt värre...


Men visst är livet för kort och visst är det mycket som glider en ur händerna - inget snack om det, men man måste se det man har och ta till vara på det - annars blir livet inte värt att leva alls...


Henke :)