tisdag, augusti 24, 2010

Kvällsträning

Efter lite velande fram och tillbaka om vart jag skulle åka och träna bestämde jag i alla fall träff med Boel på Billinge BK och for genom rusningstrafiken dit. Jag kände mig rätt ball när jag kryssade mellan bilarna, helt coollugn trots att det var väldigt trångt. Jag kan nog köra bil nu tror jag?

Till träningen nu då.
Ställde upp en ruta som gick fint, flyttade på slutet av träningen rutan till ett annat ställe där han inte kunde se den och det gick också bra att skicka ut honom till denna ruta. Mitt största problem för tillfället är att han tjuvstartar. Så fort han ser rutan springer han, utan kommando eller nånting. Jag får se hur jag gör för att åtgärda detta.

Vi tränade också några inkallning med ställande med mycket lyckat resultat. Det var bra med störning från både hundar som passerade och en pågående agilitykurs så jag är jättenöjd med hur bra fokus han orkade hålla under denna träning.

Jag och Boel (som också tävlar i tvåan men visserligen redan är uppflyttad) kedjade också ihop hoppet och apporteringen och kommenderade varandra.
Brister i den kedjan var följande:
1. Transport in på planen
2. Transport fram till hindret
3. Transport mellan hindret och apporteringen
4. Farten in med apportbocken
5. Ingången vid apporteringen

Ja, då har vi lite att jobba på helt enkelt? Det är i alla fall grymt mycket roligare och mer givande att träna med någon än alldeles ensammen. Tack för sällskapet Boel! Jag är väldigt nöjd med att Goliat hade sån attityd idag, dessutom hade han ett jättefint uthopp och sitt. En riktigt 10-poängare, så himla fint!

Nästa träningstillfälle hoppas jag att vi kan dra ihop några i Skara och träna där. Får se hur det blir med det.

Ikväll blir det filmtajm hos Sofia. Imorgon börjar skolan igen..

Inga kommentarer: