torsdag, augusti 05, 2010

Den perfekta appellplanen

Tänk om hundsporten var lika rik och välutvecklad som fotboll? Då hade vi också haft superfina, platta och välskötta planer att träna hundarna på. Väl instängslat med fina klubbstugor, upplysta planer och krattade parkeringsplatser. Det hade säkerligen till och med funnits en inomhushall att träna i med konstgräs och fönster in till fikarummet. Ja, det hade varit nåt va?

Eftermiddagspromenaden var en regnig historia, jag gick runt elljusspåret och hamnade på en lite mindre fotbollsplan, väl undangömd från trafik och levande varelser. Där tränade jag och Goliat inkallning med ställande. Jag har verkligen fastnat här. Han gör det klockrent om jag lägger en leksak bakom honom. Detta medför nämligen att han har dragning bakåt och då blir ställandet en 10poängare. När leksaken försvinner däremot så stannar han knappt. Detta är ju som ni kanske förstår ett problem. Men, vi ska hitta en lösning, var så säkra! Vi ska starta 2an innan året är slut, om det så ska stå "Klass 2: 86 poäng" på hunddata. Baske mig!!!
Vi tränade i alla fall fritt följ med tävlingsmässig ingång på planen och så gjorde vi ett klockrent läggande under gång i plaskvått gräs. Min fina kille, han räds icke att blöta ner magen inte!

Nu ska jag hoppa i duschen och sen är det snart dags att gå till arbetet. Det känns skönt att lämna Goliat hemma och veta att han nöjt ligger och snusar på sin filt.

2 kommentarer:

Henrik Hellemar sa...

Hej

Tror du att den perfekta apellplanen verkligen ser ut så
? Eller jo, det hade ju givetvis varit en dröm, men å andra sidan så skulle nog allt det genuina, all "hemmakänsla" försvinna...

Det där med att ni komemr att starta i 2:an är jag övertygad om - du har ju inte missat en enda sak som du har företagit dig än så länge, så jag tror inte att du kommer missa detta heller - och jag är övertygad om att poängen kommer vara betydligt högre än så också... :)

Men på tal om apellplan - vi åker inte till småland i helgen utan vi inväntar en mindre kooikerträff i Skaraborg istället...


Henke :)

Cecilia sa...

Ja, jag hade verkligen gillat att inte ha en massa sorkhål och en halv meter högt gräs så att inte konerna syns när man tränar ja ;) Självklart är den perfekta appellplanen välklippt och slät och fin!

Jadu, jag ångrar nästan i dagsläget att jag anmält mig för det ska tydligen bli "kraftigt regn" större delen av dagen... inte så värst skoj att vara ute i sånt väder :S Vi får väl se hur det blir, hoppas att yr.no har fel. Det har ju hänt förut..