torsdag, maj 20, 2010

Svettigt och löpigt

Stina hörde av sig nu på kvällskvisten. Vi har inte setts på ett par veckor nu, dels på grund av att hon har varit mitt uppe i sin c-uppsats och dels för att Kila har löpt.
Men nu var både löpet och uppsatsen äntligen avslutade, så hon plockade upp mig och Goliat och vi for iväg mot Ryds ängar för en trevlig promenad....

Tyvärr visade det sig att Kila har bestämt att hon ska höglöpa onormalt länge, så hon hade redan hunnit vika svansen efter ett par meters promenad. Goliat, som ju inte var sen att tacka ja till den inbjudan höll på att tillverka kooikervalpar i luften och fick därför resten av promenaden gå fastknuten i min midja. Midja, som fick en lätt ihopsnörpt form efter en halv backe. Getingmidja fick helt plötsligt en helt ny innebörd.
Både svettig och frustrerad lyckades jag i alla fall knäppa ett par kort på fina Kila i det gröna gräset.
Löpet har verkligen satt fart på Kilas utveckling. Se vilken fin form hon är i och pälsen börjar se vuxen ut
Goliat låg bredvid mig, häschande och pipande. Med nyväckta vårkänslor kunde han helt enkelt inte låta bli att sjunga ut.

Det var i alla fall en mycket trivsam promenad, det är otroligt vackert vid Ryds Ängar nu när det grönskar som finast och jag känner mig trött och nöjd när jag nu lutar mig tillbaka efter en kalldusch.

2 kommentarer:

Henrik Hellemar sa...

Hej

Visst är vår svenska natur helt underbar ! Vem behöver åka till Brneo eller Amazonas när det räckler att bara kliva utanför dörren ! Det enda som gäller är ju att man tar sig tid att upptäcka hur vackert vi själva egentligen har det här i Sverige och när man väl kommit på hur man gör så kan man naturknarka precis hur mycket man vill - själv är jag djupt beroende av detta naturknark och jag hoppas att jag aldrig blir botad...


Henke :)

Sofia sa...

hehehe sicken liten snuskis...eller egentligen inte det är ju bara en naturlig reaktion. går det bra med skolan för din del? Sjävl borde jag bli klar med uppsatsen på måndag och sen är det bara att vänta på opponeringen och sen har jag förhoppningsvis rott i land en examen. Fil mag i Psykologi. Det sjuka är att jag inte ens vet hur jag ska skriva det när jag söker jobb...höhö
ex1: Fil mag Psykologi
ex2: Psykologi fil mag
ex3: Kanske Fil mjölk tack
ex4: Filosofie magisterexamen i Samhälls och beteendevetenskap med Psykologi som huvudämne
ex5: Fil.Mag. Psykologi näe det såg konstigt ut

Skulle du råka veta kan du ju upplysa mig som efter 4 år studier inte ens vet vad jag ska kalla mig själv rent utbildningsmässigt